Borra hål med skruvdragare!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borra hål med skruvdragare!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg

    En lösning är ju då att du köper ett bensindrivet elverk och tar med dig ut på isen!!
    Men den är ju batteridriven

    Kommentera


    • #82
      Nu måste jag bekänna min okunnighet men vad är det för skillnad på denna och min vanliga klena skruvdragare? Det står i produktbeskrivningen att den är lämplig för att skruva t ex trall. Jag har redan ryobis batterisystem så jag behöver bara köpa maskinen isf.
      Slagskruvdragare från Ryobi med 18V borstlös ONE+. Vridmoment upp till 270Nm (3 900 ipm). Fyra moment (0-650/-1 700/-3 000 v/min) för maximal mångsidighet och moment 4 DeckDrive™, en inställning för optimerad trallskruvning. Tri-Beam LED-ljus...

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
        Nu måste jag bekänna min okunnighet men vad är det för skillnad på denna och min vanliga klena skruvdragare? Det står i produktbeskrivningen att den är lämplig för att skruva t ex trall. Jag har redan ryobis batterisystem så jag behöver bara köpa maskinen isf.
        Precis som som föreslagits tidigare är det där en slagskruvdragare den "knackar" in skruven istället för att skruva. Kanon grej att skruva stora byggskruv med dra muttrar mm tex då det inte blir något vridmoment. Men kommer vara helt värdelös att "borra" med.

        Kommentera


        • #84
          Är det någon som har tips på vilken kombi av skruvdragare och isborr? Vad har ni köpt, och är ni nöjda... ?

          Kommentera


          • #85
            Den här har jag: M18 CBLDD-502C Milwaukee Skruvdragare med batteri och laddare | ProffsmagasinetM18 CBLDD-502C Milwaukee Skruvdragare med batteri och laddare | ProffsmagasinetM18 CBLDD-502C Milwaukee Skruvdragare med batteri och laddare | Proffsmagasinet

            Använder den tillsammans med en Mora Nova 160 mm. Borrar ca 25 hål i 45 cm is på ett batteri.

            Kommentera


            • #86
              Fan har du tre stycken... Skämt åsido så har jag motsvarande 18 Voltsmaskin från dewalt och den har heller inga problem med 165 Rantanen... Lithiumbatterierna i dagens maskiner klarar tusan så mycket mer än vad nimh batterierna gjorde tidigare..
              Kommer man över 160-165 mm hål så blir det dock betydligt tyngre för maskinerna...
              Skulle jag pendera lika mycket tid på isarna nu som för tiotalet år sedan skulle jag nog snegla ordentligt på nya 24volts strikemasterisborren med en 200 spiral monterad...
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
              0 svar
              210 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sebbe T
              av Sebbe T
               
              Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
              2 svar
              180 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
              14 svar
              601 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson  
              Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
              6 svar
              245 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Niklar
              av Niklar
               
              Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
              7 svar
              434 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Låg_Profil  
              Arbetar...
              X