Köpa isborr till röding- och abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa isborr till röding- och abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa isborr till röding- och abborrfiske

Hallå fiskevänner! Jag är lite i vägarna att köpa en egen isborr då jag alltid har lånat borr av min mor å hennes gubbe. De jag är ute efter är en lagomt stor borr som passar bra till lite större röding, abborrfiske osv... Har kollat lite på den här http://www.olssonsfiske.se/m/pimpel-...r-isborr-150mm funkar den bra tro eller ska man ha en mindre? Kört med 110mm innan.

Kör på 150mm.

Kommentera

sedan min 155 borr införskaffades för drygt 30 år sedan är det nästan bara den jag använder,om inte 205 får göra tjänst...
      110 borrarna står nu mest och samlar damm...dock är det väl så att när isen är så tjock så man får stå på knä att borra sista biten så har 110 och 130/135mm borrarna en fördel att de är lite mer lättborrade...Skulle jag i dag,med det jag vet skaffa endast en borr blev det odiskutabelt en 155 Rantanen igen,dyra skär men jag tror jag bytt 3-4ggr på 30 år...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har haft en Nova 160 mm i några år nu och den har ersatt både min Rantanen 115 och Mora 130 till allt fiske förutom ismetet då vi använder 200 eller 250 mm.
        Novan är lite dyrare men borrar som en gud i alla isar. Lite långsammare än de bästa i kärnis men fortfarande lika lättborrad i mjuk våris, dubbelis mm.

Kommentera

Tacksam för svaren jag fått! Men nån av er som vet om märket Vista Razr är nått att ha? Kan för övrigt lägga mig till 1000kr max pris

Kommentera

lägg till liiiite extra så har du en borr resten av livet..
            Heinola Original 155mm för 1249kr
            Följ gärna mitt fiske på min blogg!

Kommentera

Köpte mig en 150mm borr på Jula idag, kostade 599kr men som Jula medlem fick jag den för 299kr skären går att montera loss och slipa om de blir slöa!

Ni som bor i Sthlm fanns det ca. 8st kvar på Jula i Häggvik.

Kommentera

är det verkligen "enkelvev" på julaborren?? trodde det försvann på 80-talet eller ser det bara så ut på bilden...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

fiskat med en mora ice pro 200mm för mitt röding/regnbågsfiske. Polarn som jag alltid fiskar med har en nova 160.
                  Fördelar med min 200 är att jag med en aning mindre strul kan ha isgivaren i samma hål som jag fiskar (det går nästan lika bra i 150-160 också) - fördelen med nova 160 är att det borrar otroligt mycket lättare.

En 150 borr duger utmärkt så länge man inte fiskar på storfiskvatten med 7+ fiskar, då behöver man gå upp till 200mm för att vara på den säkra sidan.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                    är det verkligen "enkelvev" på julaborren?? trodde det försvann på 80-talet eller ser det bara så ut på bilden...
                    Nej bilden visar rätt. Negativt eller positivt?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                    8 svar
                    280 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                    6 svar
                    174 visningar
                    0 gillar