Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• la i min paraplymjärde i tors och kollade den igår och hade 86st fina mörtar i den!!
    snacka om att jag blev snopen!!
    låg i ca 24timmar BARA!
    vad är bättre än en fiskehelg med polarna?

Team Skitfiske Skåne (TSS)

Kommentera

• Något idiot hade vittjat min stuga idag. Det var precis innan jag kom dit då det inte var någon is i hålet. Så jäkla surt, nu har jag en ok mört och 6 små inför morgondagens fisketur. Sista chansen ligger till den mörtstuga jag lagt i den sjön vi skall fiska i imorgon. Sist jag testade där fick jag 14 mörtar på 3 timmar, så om ingen jäkel har pillat på stugan har jag lite förhoppningar på morgondagens fisketur.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
        Något idiot hade vittjat min stuga idag. Det var precis innan jag kom dit då det inte var någon is i hålet. Så jäkla surt, nu har jag en ok mört och 6 små inför morgondagens fisketur. Sista chansen ligger till den mörtstuga jag lagt i den sjön vi skall fiska i imorgon. Sist jag testade där fick jag 14 mörtar på 3 timmar, så om ingen jäkel har pillat på stugan har jag lite förhoppningar på morgondagens fisketur.
        SURT!!

jag använder en motorsåg för att såga hålet till mjärden sen ner igen med isblocket jag såg ut, på så vis behöver personen som ska kolla mjärden en motorsåg med sig ut.. vilket inte många har

Kommentera

• Ursprungligen postat av lill_soren Visa inlägg
          SURT!!

jag använder en motorsåg för att såga hålet till mjärden sen ner igen med isblocket jag såg ut, på så vis behöver personen som ska kolla mjärden en motorsåg med sig ut.. vilket inte många har
          Med tanke på hur hålet såg ut hade de som vittjat tillgång till både borr och yxa, alternativt bara yxa men det såg ut som om de hade borrat upp lite större hål och sen huggt ut med yxa.

Där var tre utländska personer som fiskade några meter bort när jag kom. Svårt med svenskan men de påstod att det inte var dem och att en man hade varit där och fiskat precis innan. Är inte helt säker på hur det hela låg till, men de pimplade så det behöver inte vara dem. de verkade dock lite skumma.

Det kan ha varit så att de tagit upp min stuga men den var tom, så de bara kastade ner den igen. De hade tillgång till yxa och borr. De fiskade utan fiskekort så jag körde bort dem i min ilska över att någon hade pillat på mina prylar. Det kan ju ha varit de tre!

Aja, får fila på en mer stöldsäker funktion! Några tips?

Kommentera

Med tanke på hur hålet såg ut hade de som vittjat tillgång till både borr och yxa, alternativt bara yxa men det såg ut som om de hade borrat upp lite större hål och sen huggt ut med yxa.

Där var tre utländska personer som fiskade några meter bort när jag kom. Svårt med svenskan men de påstod att det inte var dem och att en man hade varit där och fiskat precis innan. Är inte helt säker på hur det hela låg till, men de pimplade så det behöver inte vara dem. de verkade dock lite skumma.

Det kan ha varit så att de tagit upp min stuga men den var tom, så de bara kastade ner den igen. De hade tillgång till yxa och borr. De fiskade utan fiskekort så jag körde bort dem i min ilska över att någon hade pillat på mina prylar. Det kan ju ha varit de tre!

sätt ingen lina alls utan ha en stor ögla uppe på toppen av din mjärde så sänker du bara ner den utan lina men du ska ha en lina med dit och en stor krok som du sen sänker ner och hakar tag i och lyfter upp. funkar för mina polare...

Kommentera

• ...

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg

Köp en paraply mjärde så slipper du sånt där!
              Finns det nåt som slår en dag på sjön?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Karla Visa inlägg
                Köp en paraply mjärde så slipper du sånt där!
                dom är dom bästa enligt mig men även lättast att få stulna om man inte gömmer dom väldigt bra!

Kommentera

• Provade en så lösning, fast med en petflaska som dinglade 30 cm under isen.

Trots att jag ganska noga kollade var jag la den hade jag lite svårt att hitta den sen. Hittade den efter 4 - 5 borrhål men var orolig ett tag.

Tips på hur man löser utmärkningen?

Kommentera

Provade en så lösning, fast med en petflaska som dinglade 30 cm under isen.

Trots att jag ganska noga kollade var jag la den hade jag lite svårt att hitta den sen. Hittade den efter 4 - 5 borrhål men var orolig ett tag.

Tips på hur man löser utmärkningen?
                    jag kör med GPS

annars kan du ju "frysa" fast en liten gren 2-3meter ifrån mjärden så stegar du bara ut sen var du har mjärden

Kommentera

• Bra tips med grenen!

Är GPSén så exakt att man kan hitta en så liten sak på botten av en sjö, grymt!

Tackar, blir nog att lägga i en stuga imorgon kvall efter fisket, men det blir ny sjö och helt liggande på bottnen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      279 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...