Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Såg att Lill Soren redan föreslagit det.. kör på det, det är nog det säkraste sättet faktiskt!
-
Mikael: Kan du inte ha en krok, typ väggkrok eller liknande, som du sätter på ett rep och sänker ner stugan.. Sedan hakar du av den bara så den står fritt på botten... Sen ere ba o hissa upp igen!
Funkar för mig iallfall
Lämna en kommentar:
-
...
Jag har sågat till en frigolit bit så den passar perfekt till ett 200mm hål, sen lägger jag en liten dörrmatta över hålet också så det inte ska frysa, sen kastar jag över snö.. Då ska ingen annan än jag kunna hitta mjärden
. Har inte haft några problem iaf.
Lämna en kommentar:
-
japp den visar ut exakt var mjärden ligger men jag har även lagt gren som jag beskrev i mitt förra inlägg så jag kan hitta den ändå om batteriet skulle lägg av eller glömmer den hemma..Ursprungligen postat av Mikael Visa inläggBra tips med grenen!
Är GPSén så exakt att man kan hitta en så liten sak på botten av en sjö, grymt!
Tackar, blir nog att lägga i en stuga imorgon kvall efter fisket, men det blir ny sjö och helt liggande på bottnen!
jag kollar ALLTID mina på kvällen runt 6-9tiden så ingen ser vad man håller på med...
ska kolla mina 2mjärdar imorn och fylla på med gröt och bröd.
måste ju hålla igång nu när man börjat sälja
hoppas de löser sig för dig mikael så du får ha dina mört ifred!!
Lämna en kommentar:
-
Bra tips med grenen!
Är GPSén så exakt att man kan hitta en så liten sak på botten av en sjö, grymt!
Tackar, blir nog att lägga i en stuga imorgon kvall efter fisket, men det blir ny sjö och helt liggande på bottnen!
Lämna en kommentar:
-
jag kör med GPSUrsprungligen postat av Mikael Visa inläggProvade en så lösning, fast med en petflaska som dinglade 30 cm under isen.
Trots att jag ganska noga kollade var jag la den hade jag lite svårt att hitta den sen. Hittade den efter 4 - 5 borrhål men var orolig ett tag.
Tips på hur man löser utmärkningen?
annars kan du ju "frysa" fast en liten gren 2-3meter ifrån mjärden så stegar du bara ut sen var du har mjärden
Lämna en kommentar:
-
Provade en så lösning, fast med en petflaska som dinglade 30 cm under isen.
Trots att jag ganska noga kollade var jag la den hade jag lite svårt att hitta den sen. Hittade den efter 4 - 5 borrhål men var orolig ett tag.
Tips på hur man löser utmärkningen?
Lämna en kommentar:
-
dom är dom bästa enligt mig men även lättast att få stulna om man inte gömmer dom väldigt bra!Ursprungligen postat av Karla Visa inläggKöp en paraply mjärde så slipper du sånt där!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
353 visningar
0 gillar