Mörtfångst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörtfångst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Aniskrydda köper man på enda på ica eller coop typ. själv så köper jag den på Ö O B. Kostar om kring 10 - 11 kr för en påse.

tagbollar har jag läst att det ska funka med. Lägg gröten i ingångarna och några bollar inne i stugan med.
    Pröva lägg stugan på den djupa änden. låt det liggastill några dagar innan du kolla den.

Kommentera

• Aniskryddan funkar bra,anisoljan ännu bättre,brukar finnas i en del speceriaffärer.Själv köper jag tillsammans med snussatserna då jag även kryddar snuset en aning med det... http://www.swedmax.se/anis-15-ml-p-32.html

linfrö har jag slutat använda då de gör att mörtvattnet blir skitigt i veckor efter fångst...
      Senast ändrad av byggarn; 2011-12-24, 10:14.
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• fan att jag inte tänkter på att beställa anisolja när jag beställer snussatserna då´

jag ska allt pröva det snart när jag ska beställa ingen.

Kommentera

• Här bestllär jag snussatser ifrån

finns snus i grovmalet fin standard
          själv så kör jag standard eller fin

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          Aniskryddan funkar bra,anisoljan ännu bättre,brukar finnas i en del speceriaffärer.Själv köper jag tillsammans med snussatserna då jag även kryddar snuset en aning med det... http://www.swedmax.se/anis-15-ml-p-32.html

linfrö har jag slutat använda då de gör att mörtvattnet blir skitigt i veckor efter fångst...

Kommentera

• Hur gör ni för att få större betesfisk ? Jag får bara små/medelstora mörtar. Vill ha stora mörtar, sarv, små braxnar osv..

Mvh Filip

Kommentera

• Då får du nog gå ännu djupare?!
              Här känns det som de stimmen med större fisk står på runt 17-20m.

Annars vid in/utlopp.

Sen ska ju braxen kunna komma in i den också...

Kommentera

• var dit och kollade i dag och var ca 6 st varav en liten abborre

nu är de på gång...

Kommentera

• kan ingen lägga ut bilder på sina mörtstugor? vill få lite inperation...

Kommentera

• Ok Totte, ska försöka leta efter dom djupaste hålen i sjön. Vad jag vet så har bara den sjön jag får min betefisk från en håla som är 10~ m djup. Jag har mörtstugor med en slida i mitten och sedan två kammare på sidorna, tror dom är rätt klassiska, Ser ut som en 8a med ena långsidan rak. Borde komma in braxar i dem.

Kommentera

• nu har mörtfångsten varit upp o ner för mig. sist 2 mört, gången innan, 1, innan det 33, innan det 32... får se imorgon, kan lika gärna vara 2 som 50 känns det som... även om stugan ligger bra, så kan det ibland vara dåligt.... fiskar har fenor!

dock som mest nånsin på piteälven hade jag ca 150 mört i min paraplymjärde. receptet då var havregryn och vatten... INGA konstigheter. har provat med frön och sirap med, ingen märkbar skillnad.... tror skillnaden mer är vars stugan ligger...
                      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      261 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      158 visningar
                      0 gillar