Stora tråden om ismetepulkor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora tråden om ismetepulkor!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Min ispulka!! går bra om det är 0-5 cm snö på isen,, kan ha allt med sig å köra hemifrån till fiskeplatsen.
    flaklämmarna går att ta bort, så har man fin sittplats också!!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...48494988_n.jpg

Kommentera

Ursprungligen postat av Visst Nappar Det! Visa inlägg
      Min ispulka!! går bra om det är 0-5 cm snö på isen,, kan ha allt med sig å köra hemifrån till fiskeplatsen.

Det där såg inte alls dumt ut. Lyxigt att inte behöva släpa runt grejorna för hand
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag använder mig av en sån här livräddningsbåt som kan hänga på badstränder. Den är kanske gränsfall på för stor men den väger inte så mycket, går lätt att dra i mycket snö och man få plats med allt man kan tänkas behöva.

Man kan även en solig dag lägga sig i den och bara ta det lugnt Åror finns också för tidigt vårfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Visst Nappar Det! Visa inlägg

Den där är ju nice men inget för de skånska isarna. Hade varit lätträknat antal gånger man hade burnat ut med den...

Blev ingen Julapulka för mig eftersom jag fick fatt på en Utility för samma peng. Har monterat fyra spöhållare på baksidan, utsidan och skaffat en enorm plastback med lock som tar i princip hela utrymmet. Sittdyna är inskaffad och just nu knåpas det lite på lösning till ekolodet men det är på G.
          Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Så här blev min nya pulka från Jula. Mycket stabil och gick utmärkt att dra med "fiske mopeden"...Click image for larger version

Name:	pulka2.jpg
Views:	2
Size:	632,4 KB
ID:	1766588Click image for larger version

Name:	pulka.jpg
Views:	2
Size:	485,2 KB
ID:	1766589
            Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

Förslag till montering av spöhållare

Ett tips är att montera spöhållarna på en regel, borra sedan genom regeln och pulkan.
              Slutligen monterar man regeln på pulkan med bult och vingmutter. Fördelen är att man snabbt kan montera på och av spöhållarna för att spara plats vid transport.
              Köp korta bultar så inte de sticker in för mycket i pulkan eller för mycket på utsidan.
              Jag använde den här varianten på ett hemmabygge och blev mycket nöjd. Löste även fastsättningen av själva lådan mot underredet med bult och vingmutter för att snabb kunna montera isär pulkan vid transport.
              Lycka till!

Kommentera

min hemmabyggda fiskepulka! konstruktiv kritik? tips på förbättringar? (BILDER)

hej! såg för ett tag sen en "pulka" på blocket med skidor från en bob/snowracer och tänkte att en sån där kan inte vara så svår att bygga samma kväll går jag ut och slaktar en snowracer för att spawna på hur den ska se ut! använde det jag hade alltså en lagom back + en brassestol modell rusta fixade också så att lådan gick att ta bort om man vill

nu börjar den bli klar men fattas en bra montering av borr som jag tänkte ha baktill på dom två pinnarna genom ett lagom stort pvc rör, tror ni det funkar?

röret som sitter på sidan är till slasksleven men sen kommer jag inte på nån bra lösning till spöan inne i lådan för som det är nu far dom runt och trasslar sig eller ska man sätta rör utmed sidan som jag har gjort till sleven och sätta dom där i? behöver som sagt lite funderingar kring den

OBS... den är under utveckling och är därför inte så snyggt gjord!

över till bilderna

Kommentera

Jag fick tag på re-therm rör o gjorde så här Click image for larger version

Name:	P1010612.jpg
Views:	1
Size:	995,7 KB
ID:	1766812 men ni kan ju bortse från Cpt-M flaskan, jag använde 6mm rostfria skruv me nylock mutter o bricka. Click image for larger version

Name:	P1010293.jpg
Views:	1
Size:	1 002,8 KB
ID:	1766813
                  Vattnet e alltid blött

Kommentera

Då jag dragit hål på min utility sled förra säsongen (för många asfaltspassager) kladdade jag på lite av Biltemas Polyester (som normalt används till glasfiberarmering av båtar). Funka skitbra. Tejpade upp hålen inifrån o kladdade på tre lager.

0,5 kgs burk kostar 69:- o härdaren 20:-. Går säkert att göra det snyggt för den händige, men det är ett vansinnigt billigt sätt att få ut några år till ur sin pulka.

En moddning så gott som någon?
                    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
                    -Ta med skräpet hem.
                    -Var ödmjuk.
                    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
                    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Sammanfogat flera trådar om fiskepulkor.
                      Mvh Mod

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      174 visningar
                      0 gillar