Vilken typ av handvärmare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken typ av handvärmare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fiskegubbe Visa inlägg
    OH vad gay dom där va från netonnet HAHA , inte fasiken går ni män runt med två röda hjärtan och värmer era händer? då får man stå ut med kalla händer hellre
    Hahaha, dem är ju görfina. Står med dem tuffa grabbarna som kör utan handskar, och så drar man upp 2st hjärtan och lägger innanför sina vantar, det är manligt det

Att jag inte tänkte att kolla på dogger.se, precis som han säger i klippet Blir att beställa ett halvt dussin sådana. Sen vara beväpnad med ett par värmepåsar: http://www.uncab.se/art-1.asp?id=254&iPageID=13 samt en bensin handvärmare hängandes på jackan, då jävlar kan kylan komma och försöka sabba en fisketur!

Kommentera

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
      Att jag inte tänkte att kolla på dogger.se, precis som han säger i klippet Blir att beställa ett halvt dussin sådana. Sen vara beväpnad med ett par värmepåsar: http://www.uncab.se/art-1.asp?id=254&iPageID=13 samt en bensin handvärmare hängandes på jackan, då jävlar kan kylan komma och försöka sabba en fisketur!
      Jag skulle satsa på ett 20-pack såna här istället för de du länkat till.

99 kronor för 20 stycken, under 5 kronor styck. Plus att dessa är större, vilket bara är till fördel med dessa järnpulvermodeller då de inte tar värst mycket plats ändå när man väl lagt dem i handen, slutit den och fört in handen i vanten.

Heatpack-påsar går att knyckla ihop så man kan sluta handen runt dem vilket inte är värst enkelt med vätskepåsarna. Men vätskepåsarna blir riktigt varma vilket är bra för en snabb uppvärmning efter att ha hanterat en fisk.

Det är gott att ha en påse HeatPack i varje tumvante under turen. Man märker inte av någon jätteförändring i temperatur förrän man verkligen känner efter. Prova efter några timmar ute i minusgrader att ta ut påsen ur vanten i en kvart.

Kommentera

Tack för tipset tintin! Då är valet enkelt när det kommer till värmepåsar. Dem var ju mer än dubbla storleken och lär avge ännu mer värme.
        Men ska nog ändå bunkra upp med några vätskepåser som är bra när man behöver lite snabbare uppvärmning som du sa

Skulle även beställa ett par torgvantar från Pinewood men dem var slut på go-nature så då hittade jag dessa istället: 55:- inkl frakt och dem ska ha en ficka för värmekuddar :http://www.frtab.se/fleecevante/1449-0
        Det här med fiske är roligt det!
        Senast ändrad av Asys85; 2012-01-12, 01:07.

Kommentera

80 TALET vart tog du vägen

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskegubbe Visa inlägg
            80 TALET vart tog du vägen
            80-talet då homofobi var något som ansågs tufft och etiskt rätt? :P
            Då en fångad gädda dödades och kastades i skogen för räven oavsett storlek och mängd fisk man fick upp?
            Då Abumatic var top-of-the-line och isfiske endast gick att utövas med angeldon, pimpelspö eller klubba?

Ja det tog slut för 22 år sedan.
            Välkommen till 2012 då man kan ha röda hjärtformade värmekuddar utan att bli anklagad för att vara gay.
            Fast de gör sig nog bättre i hemmet än ute på isen inuti en vante, formen känns inte optimal.
            Det finns ju runda vätskekuddar som passar riktigt bra i en vante.

Kommentera

om still 22år har jag fobi för röda hjärtan som handvärmare

Kommentera

Tjaba ! alla frusna !

Diverse Handvärmare .

1. Zippo , bensin , ca 12 tim , ca 300kr + brännarbyte vid 70 användningar ca 120 kr .
                Använder tändarbensin , slabbit och svårtänt , går ej att släcka när man vill .
                Värmer bra och länge , även denna luktar .

2. Kolstavar , ca 4-7 tim , 25-150 kr , med eller utan stavar , billig .
                Tänd staven med en tändare ca 30-60 sek , sen blåser du på den tills du har
                ca 1 cm glöd , lägg den glödande sidan mot märkningen i dosan , för
                att få rätt drag . Gör du detta så kan du inte skylla på feltillverkning .
                En klar favorit som jag brukat i 27 år , även dessa luktar .

3. Kläm o bryt , kok modellen , funkar bra eller sämre , ca 20- 40 minuter , sen då !
                hur många måste man ha med sig ?

4 . Kemiska skak engångs , 1-10 tim beroende på modell /märke .
                funkar ofta bra , billiga , tillgången ojämn .

4 . Elektriska , har jag ingen erfarenhet av .

Klistra gjärna denna , så slipper dom som inte orkar/kan läsa , ställa dessa frågor omigen

mvh , en som provat "flera"
                Senast ändrad av gintonicman; 2012-02-04, 03:56. Anledning: ändra kolstav timme

Kommentera

HeatPack - lika använbara som badtofflorna vid vinterfisket

Köpte ett gäng HeatPack förra vintern och hade med dem på pimpelturen första helgen i januari.
                  Kvicksilvret visade -23 grader när vi steg ut på isen. Efter bara ett par minuter hade jag turen att få ett hugg och var tvungen att stoppa ner handen i det milt sagt svala vattnet.

Lugnt tänkte jag, dök ner i ryggsäcken, drog fram en av dessa HeatPacks som enligt min lokala nasare skulle vara kanooon och avge massor av värme när man som bäst behöver det. Gjorde precis som jag blivit instruerad av den entusiastiske försäljaren och väntade på att värmen skulle sprida sig och tina mina nu stelfrusna fingrar.

Sällan, eller aldrig, när jag tänker på det har jag blivit så lurad av försäljarsnack. Denna jävla tepåseliknande tingest genererade lika mycket värme som en fis. När man står där med stela fingrar vill man definitivt inte ha något som blir som bäst fisvarmt. Då vill man, i alla fall jag, ha något som snabbt och effektivt återställer värmen i fingrar och händer.

HeatPack kan säkert fungera vid fisket under vår och höst då temperaturen är på rätt sida av 0-sträcket men det är inget att ha vid pimpelfiske på vintern.

Provade nyligen en motfiskares Zippovärmare och tyckte att den var perfekt för uppgiften att hålla händerna varma. Har införskaffat en egen nu och den ska förhoppningsvis få bekänna färg vid nästa pimpeltur.

//Tantor
                  [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

God natt ! Tantor .
                    Kan bara hålla med .
                    Glöd eller eld slår det mesta när de e kallt som fan !

Kommentera

Ursprungligen postat av Tantor Visa inlägg
                      Köpte ett gäng HeatPack förra vintern och hade med dem på pimpelturen första helgen i januari.
                      Kvicksilvret visade -23 grader när vi steg ut på isen. Efter bara ett par minuter hade jag turen att få ett hugg och var tvungen att stoppa ner handen i det milt sagt svala vattnet.

Lugnt tänkte jag, dök ner i ryggsäcken, drog fram en av dessa HeatPacks som enligt min lokala nasare skulle vara kanooon och avge massor av värme när man som bäst behöver det. Gjorde precis som jag blivit instruerad av den entusiastiske försäljaren och väntade på att värmen skulle sprida sig och tina mina nu stelfrusna fingrar.

Sällan, eller aldrig, när jag tänker på det har jag blivit så lurad av försäljarsnack. Denna jävla tepåseliknande tingest genererade lika mycket värme som en fis. När man står där med stela fingrar vill man definitivt inte ha något som blir som bäst fisvarmt. Då vill man, i alla fall jag, ha något som snabbt och effektivt återställer värmen i fingrar och händer.

HeatPack kan säkert fungera vid fisket under vår och höst då temperaturen är på rätt sida av 0-sträcket men det är inget att ha vid pimpelfiske på vintern.

Provade nyligen en motfiskares Zippovärmare och tyckte att den var perfekt för uppgiften att hålla händerna varma. Har införskaffat en egen nu och den ska förhoppningsvis få bekänna färg vid nästa pimpeltur.

//Tantor
                      Att lita på försäljare var ditt första misstag, att låta den ligga i en kall ryggsäck var ditt andra
                      En HeatPack behöver du ha i vantarna tillsammans med värmen från dina händer så håller den åtminstone lite värme som faktiskt hjälper när det är några minusgrader. Under -10' däremot skulle jag inte lita på att få värme från dem.
                      Deras tåvärmare är riktigt bra att ha ibland.

Men det viktiga är att öppna dem hemma en stund innan man åker så att de får tid att värmas upp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 313 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13