Men påsarna ni pratar om nu är engångs va? :/
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken typ av handvärmare?
Collapse
X
-
Yes tyvärr är dem ju det. Så är ju inte det billigaste alternativet i längden. Dock kommer jag bara använda dem när det behövs med en för varje hand då det är riktigt kallt. Och i övriga tillfällen köra med antingen en kemisk handvärmare eller en koldriven handvärmare då man kan klara sig på 1 värmekälla.
Kommentera
-
Jag har precis gått i samma tankar själv, behöver verkligen något som värmer mina händer och fötter i vinter. Jag har otroligt dålig blodcirkulation. Min rökning och ruskigt dåliga kondition hjälper så klart till men annars vet jag inte om jag helt enkelt bara är frusen av mig :P
I alla fall så beställde jag ett par elektriska handvärmare som enkelt laddas upp genom datorns usb-port och idag fick jag ett SMS att paketet kommit. Så imorgon blir det att hämta ut paketet och prova dem. Inget fiske är dock planerat så jag får ta med dem ut på stan en runda eller nåt.

Med en usb-port för uppladdning så borde det relativt enkelt gå att få tag i någon sorts batteri-acc som man kan ta med för att köra dessa värmare längre tid än det inbyggda batteriet håller. Ska fundera på hur det kan gå till senare.
Men det som är bra med en elektrisk lösning som denna är att man kan starta och stoppa den efter behov.
Kommentera
-
Ska bli intressant att höra hur den där fungerar sen tintin_jkpg! Dock är jag nog lite skeptiskt mot den där USB Handvärmaren. Batterier och temperaturomställningar går ju inte riktigt ihop :P Men det positiva är ju att man kan stänga av och på den när man behöver den.
Beställt en handvärmare med kemisk bensin nu. Ska tydligen gå att avlägsna själva brännaren och på så sätt upphöra värmeprocessen. Återstår att se. Går det så kan man ju använda en sådan ganska länge med andra ord.
Om inte det så kan jag ju alltid använda denna för att värma mig, går det att smälta mynt med den så ska det nog gå att värma sig
Kommentera
-
Nej batterier och låga temperaturer går inte alltid ihop.
Har provat pulver-handvärmare av två olika märken förr, kanske inte samma märke som du beställt.
Jag var inte riktigt nöjd med hur de presterade heller i riktig kyla. Inomhus fungerade de hur bra som helst och de höll en väldigt bra medeltemperatur i flera timmar. Sedan blev de kallare och kallare och de sista timmarna så var de bara strax över rumstemperaturen.
Kuddar med koksaltlösning eller vad det nu är fungerar riktigt bra de första minuterna i riktig kyla, men sedan tappar ju dessa tempen också tyvärr. Har man ett bra lager med oanvända vätskekuddar att knäcka så vore det fint, men själv får man ju köpa och det blir inte billigt att köpa ett 20-tal eller fler för att slippa använda dem 20+ gånger under en vinter. Varje gång man kokar dem så blir de sämre ju.
Jag tror inte att det blir så stort problem med batterierna, ligger den i vanten och man har en extra batterikälla (någon sorts batteri-acc med usb-port) så tror jag att det kan funka bra.
Annars får man väl dricka mycket vätska och pissa fingrarna varma med jämna mellanrum, haha
Kommentera
-
Kan rekommedera dessa eldrivna handskar från clas ohloson: http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=152539725
Kommentera
-
http://www.coolstuff.se/Zippo-Handvarmare , misstänkt lik den på Olssons Fiske..?12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
har både kuddar som kokas och andra kemiska värmare som jag fått i presenter.
,tyvärr har jag aldrig provat nån,när man under jakt och fiske börjar frysa om händerna är det ju bara att sätta på sig ett par vantar ett tag så tinar dom ju upp
...ser helt enkelt inte anledningen till en värmare.
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Fan va sweeet, har fan en hel flarra zippobränsle i förrådet! Kan fan bli en sån te vintern!Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägghttp://www.coolstuff.se/Zippo-Handvarmare , misstänkt lik den på Olssons Fiske..?

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 377 visningar