Vilken typ av handvärmare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken typ av handvärmare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

289:- för en Zippo bensinvärmare känns ju lite i plånboken. Visst är det väl alltid gött att ha märkesgrejer men är dem inte lite för stora för att vara funktionella ute på isen? Klumpiga att ha i handsken osv. Bara sett dem på youtube och tyckte då att dem såg lite väl stora ut jämfört med dem mindre modellerna.
    Äger 1st av den modellen dem har på Olssonsfiske för 59:- och är helnöjd. Lagom storlek för att antingen slänga ner den i Försvarets Tumvantar eller att ha den mot handleden så att blodet värms upp innan det rinner ut i fingrarna. Funderar på att köpa en till faktiskt, dock är ju minimiordern på Olssons 300:- vilket är lite synd då man inte kan spontanhandla på samma sätt då.

150:- för 2st och ingen minimiorder vad jag sett: http://geoshop.cc/product_info.php?products_id=579
    Senast ändrad av Asys85; 2010-12-04, 13:09.

Kommentera

Ingen storleksskillnad som jag upplevde det mellan Zippo och "No-Name" fråm t ex Olssons Fiske.
      Däremot så upplever jag Zippon som funktionssäkare och slockar inte som "no-name" gjorde. Men som sagt, det är hur jag upplever det
      [FONT="Impact"]Mvh:
      /Johan[/FONT]

Kommentera

http://www.coolstuff.se/search/zippo

Måste väl vara likadan va? Ligger på önskelistan

Kommentera

Coolstuff har vad jag kan förstå den riktiga Zippovärmaren.
          Jag skulle aldrig köpa någon kopia, kommer ni ihåg Zippotändarkopiorna?
          Gick sönder i fästet till locket, var opålitliga som fan och en del kunde läcka ut soppa i fickan ibland.

Nej aldrig köpa falska Zippo. Min riktiga Zippotändare köpte jag för säkert 15 år sen, den kostade visserligen många hundralappar men är i nästintill toppskick fortfarande. Inte använt den på några år nu men det kanske man skulle börja göra

Kommentera

Sparkar nytt liv i denna intressanta tråd!

Hur är det med lukt och brandrisk för handvärmare med kolstav och de med bensin? Har för mig att kolstavarna luktade rätt illa, eller minns jag fel?

Några andra nya idéer??

//Splix

Kommentera

Har du testat varmepåsar?

Eller denna fiffiga sak.
              En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

Något nytt på handvärmare fronten? Vad kör ni med i dagsläget och vad har funkat bäst?

Kör själv med bensinvärmare och funkar bra när det funkar.

Kommentera

Dogger har bra, PINEWOOD VÄRMEDYNA, fiffig , man kan återaktivera dom om och om igen efter en kokning.
                  Köp 10 st. kostar typ 15-20kr st bara, sen när du har förbrukat 6st är det bara koka, mycket varma i början, 50grader
                  värmer skönt i 20min, bara ha med några st , det fiffiga är att man kokar dom hemma och dom är redo till nästa fiskepass
                  På så sätt blir dom billiga. ,dom går koka ca 50 gånger, det blir inte mer än 50öre per gångs användning, MYCKET FIFFIGT och ekonomiskt, du får garanterat igång händerna efter en isande gädda.

Här liten länk:
                  Senast ändrad av fiskegubbe; 2012-01-11, 03:05.

Kommentera

Ja kanske skulle man köpa sig ett par av dem där. Men går det "bara" att koka dem ca. 50gånger? Vart köper man dem billigast?
                    Netonnets "går" ju att koka 500gånger enligt dem själva: http://www.netonnet.se/art/hem-och-h...n/114277.4766/

Kommentera

OH vad gay dom där va från netonnet HAHA , inte fasiken går ni män runt med två röda hjärtan och värmer era händer? då får man stå ut med kalla händer hellre

nog går det använda dom mer än 50 gånger, säkert 500ggr , dom är riktigt billiga på dogger.se
                      Ju mer man kokar dom så tappar dom effekt med tiden alla dessa kokbara pads. Så säg en 50st kokningar så är det säkert att dom är varma och behagliga.
                      Det räcker med en pad att krama båda händerna mot varjegång, kostnad 15kr per pad, och man kan ta upp 50 gäddor minst per pad , det är prisvärt komfort anser jag
                      Senast ändrad av fiskegubbe; 2012-01-11, 11:12.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 388 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13