Allroundutrustning??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allroundutrustning???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mattias.A
    Hittade dessa båda rullar:

Super GTM 2500RA Shimano haspelrulle c.a pris 489 :-
    Super GT 2500RA Shimano haspelrulle c.a pris 999 :-

Vad är det egentligen som skiljer?????

En Super för 489 :- När, Var, Hur ??
    www.specimenhunters.se
    "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Ursprungligen postat av SpecimenHunter_Rasmus
      En Super för 489 :- När, Var, Hur ??
      PRECIS en gamla modellen skulle jag betal mera för än den NYA !
      sigpic

Kommentera

Visade sig vara en felskrivning, ska tydligen vara 998....
        Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Okej, jag förstod nästan detta, men var ju tvungen att fråga i alla fall
          www.specimenhunters.se
          "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Så var då spöet klart.....
            det blev ett Daiwa Regal 7 fot -18g....
            Då saknas bara en passande rulle nån med nåt förslag???

Funderar på antingen en Daiwa Caprice eller en Shimano Exage, båda bakbromsade......
            Vilken tycker ni???

Kommentera

ska du fiska gädda med liten utrustning skulle jag verkligen rekkomendera en frambromsad rulle, för annars riskerar bromsen att gå sönder när det hugger något lite större...

i din prisklass har verken Daiwa eller Shimano nån spännande frambromsad rulle förutom möjligtvis Shimano Sedona... Kanske borde du kolla med attitudebaits om de kan ta hem nån rulle från staterna, då både shimano och daiwa är riktigt prisvärda "over there"
              Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Discharged
                ska du fiska gädda med liten utrustning skulle jag verkligen rekkomendera en frambromsad rulle, för annars riskerar bromsen att gå sönder när det hugger något lite större...

i din prisklass har verken Daiwa eller Shimano nån spännande frambromsad rulle förutom möjligtvis Shimano Sedona... Kanske borde du kolla med attitudebaits om de kan ta hem nån rulle från staterna, då både shimano och daiwa är riktigt prisvärda "over there"
                Det kommer inte att hugga större gäddor än c.a 2 kg på denna utrustning.....
                Har en större utrustning när jag fiskar i vatten med grövre fisk....
                Så nu e frågan Exage eller Laguna, inte Caprice som jag skrev innan.....
                Gillar verkligen bakbromsat, vet om att frambromsat e bättre men dom jag haft har sålts, har inte riktigt fallit mig i smaken...
                Senast ändrad av Mattias.A; 2005-03-22, 18:18.

Kommentera

Glöm aldrig bort talesättet "I de lugnaste vattnen går de största fiskarna". ;-)

Exage är väl en helt ny modell för året, kan vara en risk i det... tänk bara alla som köpte ABU suverän och blev näst intill galna på den...

Laguna är ju en bra rulle i den frambromsade versionen... har även funnits på marknaden ett tag, och mig veteligen har ingen skrikit att man inte ska köpa den...

Men då jag inte fiskat med nån av dom kan jag inte säga något egentligen... Lita på din "gut-feeling" ta den som du tycker känns mest naturlig att fiska med...

När jag väljer rulle går dessa bort direkt:
                  dubbelvev
                  "snabbkast"
                  bromsen bak

efter det är det bara att känna på rullarna... Har du möjlighet så försök att provfiska rullen innan du köper den
                  Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Hade tänkt skaffa ett nytt spö + rulle.
                    Hade tänkt lägga mellan 1 000-1 500.
                    Fiskar mest efter havsöring, mindre gädda och abborre, nån som har nåt tips??
                    Jag kan tipsa om Okuma Interceptor 530. Jag har en 0.17 Fireline på den och har fiskat det mesta med den. Hur nöjd som helst och den är inte farligt dyr heller, runt 600 spänn skulle jag tro. Ett spö som är ruggigt prisvärt är Abu's Enticer-serie. Sköna haspelspön med djup aktion till ett helt klart överkomligt pris. Jag har iofs inte nåt sånt spö själv men har flera gånger provfiskat ett sådant.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
                      Jag kan tipsa om Okuma Interceptor 530. Jag har en 0.17 Fireline på den och har fiskat det mesta med den. Hur nöjd som helst och den är inte farligt dyr heller, runt 600 spänn skulle jag tro. Ett spö som är ruggigt prisvärt är Abu's Enticer-serie. Sköna haspelspön med djup aktion till ett helt klart överkomligt pris. Jag har iofs inte nåt sånt spö själv men har flera gånger provfiskat ett sådant.

Rullen heter Okuma interceptor S 30, och det är just en sådan jag behöver byta ut efter 1 års fiske...... visst e den bra till det priset, men den håller inte i längden, iallafall inte för mig....

Spöna har jag redan fixat.....
                      Kombinationen RT Arezzo 9" 7-25g och Daiwa regal 7" -18g borde klara de mesta, annars har jag ett RT Steelhead 5" 2-5g med en Okuma avenger 15 som tar det mindre.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 984 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist