Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Monkey
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen
    [ATTACH=CONFIG]78940[/ATTACH]

    Dessa två godingar hämtades ut på posten idag.

    Kastkanoner som kommer att konkurrera med rullar som Calais DC, Calcutta TEDC, CQ-14, Chronarch m.fl om att få tjänstgöra vid kustfisket efter havsöring......jag är övertygad om att de kommer att stå sig väl i konkurrensen...

    /S
    Dem är även härligt ful snygga =)

    Lämna en kommentar:


  • Mangemann
    replied
    Tackarrrrrr [emoji2]
    Kör inte så tungt, tror ja max ligger på 100g till det spöt så d får vi hoppas att den håller till ett tag iaf...

    Lämna en kommentar:


  • HenkeW
    replied
    Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
    Då va skönheten hemma och vilken match den verkar bli med jerkpåken [emoji7]
    [ATTACH]78879[/ATTACH]
    Ser riktigt nice ut !
    Men en liten fråga där:
    Hur tungt ska du fiska med din Beast?
    Jag har inte skruvat isär min egen Beast och kollat hur krallig den är men tyngre Jerkbait har jag svårt att tro den pallar någon längre tid.

    Lämna en kommentar:


  • Mangemann
    replied
    Då va skönheten hemma och vilken match den verkar bli med jerkpåken [emoji7]
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1432064411.064333.jpg
Views:	1
Size:	305,4 KB
ID:	1777814

    Lämna en kommentar:


  • Faderk
    replied
    Nyligen införskaffat ett Strike pro contest 6,6 -150gr spö och en Abu Garcia ambassadeur predator rulle. Var ute och provade det första gången i helgen, vilken känsla! otroligt skön setup att fiska med. Har tidigare endast fiskat haspel med Penn battle 4000, den rullen kommer nog dock att fortsättningsvis komma med på turerna

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_0143.jpg
Views:	1
Size:	947,5 KB
ID:	1777812

    Nostalgiköp från Jefvelberg!!!! Min första multirulle efter ett liv som haspelfiskare var en Okuma San Juan. Inhandlades med ett Kinetic jerkspö -125 gram för tusenlappen sedan en ärlig försäljare varnat mig för ett Fladenspö med motsvarande lågprofilare för jerk. Och erbjudit mig en bättre kombo för samma pris.
    Huruvida detta kit verkligen var bättre lär jag aldrig få reda på. (Klart det var, det är närmast ett axiom, det är ju en rund rulle...). Det hamnade dessvärre redan på en av de första jerkturerna på Möckelns botten tillsammans med 135 meter Strike Wire 0,32 och en Buster skitmört. Av vilket man kan lära att en åttamillimeters gummipärla alltid är bra att ha mellan lina och tafs... Invevad i toppöglan han er tafs en förmåga att med relativt tunga beten dra med sig hela kitet i djupen...
    Men nu har jag i all fall fått tillbaka rullen och förmodligen blir det den sista asiatrullen som kommer i min ägo
    Vet inte om jag kommer att fiska med den, vore ju surt att tappa även den här... Men i skåpet får den plats bland de tidiga Amborna och 25:or... (Även 1500 C och nyare Ambor sanmt några gamla Recordrullar vintertid). Men kul att åter hålla i en. Det känns precis som med den förra som en riktigt gedigen sak...

    Lämna en kommentar:


  • albatrossen
    replied
    Lördagsgodis för havsöring
    Click image for larger version

Name:	lördagsgodis.jpg
Views:	1
Size:	612,5 KB
ID:	1777805

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Lite smågodis från Svängsta!!!

    Click image for larger version

Name:	DSC_0127.jpg
Views:	1
Size:	948,8 KB
ID:	1777803

    Kromade mässingstativ till fiske-25:an och dito 1500. Nya gavlar till gamla 25:an i skåpet, vevmutter med tbhör till 6000 Classic och oljesinterbussningar till JB och 6000 Classic...

    Lämna en kommentar:


  • Mangemann
    replied
    Ditt senaste inköp.

    Blev en Revo Beast idag, får hoppas det är en keeper!!
    Galet snygg är den ju iaf och ska få jobba spö mot spö med VC'n [emoji7]
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1431370703.682605.jpg
Views:	1
Size:	65,4 KB
ID:	1777782
    Senast ändrad av Mangemann; 2015-05-11, 19:58.

    Lämna en kommentar:


  • Sigfuss
    replied
    Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
    You bet!!! Kanske lite negativ till en början, men det går fort att komma fram till att det är något du inte vill vara utan... Snygg rulle dessutom och när du känner för det har du ett nytt landskap av mekande och service framför dig.
    Brukar säga att den här tråden är ett måste för multi-Ambaägare:

    http://www.fiskesnack.com/forum/show...-en-livskamrat

    Med hjälp av den träder du in i ett nytt universum...
    Skitfiske!
    Gösta
    Den tråden bokmärker jag. Nu har rullen ändå inte hunnit testas då vi väntar på en liten bebis som tydligen vägrar komma till världen, men lina har spolats på och allt är redo för när tillfälle kan uppkomma. Allra senast när vi drar hem till norra dalarna för att jaga storabborre och gädda.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 500 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 834 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 666 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 669 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 558 svar
230 280 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X