Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ditt senaste inköp.
Collapse
X
-
Minnkota Terrova BT55, Rebelcell 12V70 AV LI-ion, Westin W3 Finesse Crank-T, Rapala Shadow Rap Shad i diverse färger.
- Gillar 1
-
Blev nytt spö och ny rulle
Shimano calcutta conquest 400 och ett Daiwa prorex xr 150
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Blir nog min Shimano Stella 4000 FJUrsprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
Rackarns vilket spö. Vad ska du ha för rulle på det,?
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Rackarns vilket spö. Vad ska du ha för rulle på det,?Ursprungligen postat av ShoreSlowJigging Visa inläggZENAQ Plaisir Answer 99 ''Distance Cracker'' till kustfisket
Lämna en kommentar:
-
Jag var på jakt efter nästa kustspö.. Du fick mig in på ZenaqUrsprungligen postat av Utter Visa inläggAh, fyfaan, när jag såg dit senaste inköp, tänkte jag just skriva att ett Zenaq är det ända som kan toppa nu. Boom, dör kom den
. Grymma spön- en förmögenhet nu i carbonaktier
Lämna en kommentar:
-
ZENAQ Plaisir Answer 99 ''Distance Cracker'' till kustfisket
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Ett spö till det tyngre shore slow jiggandet
1 Foto
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Du vet väl att man aldrig frågar om en gentlemans vikt?!? o_OUrsprungligen postat av anteman Visa inlägg
Bra val, torrdräkt är en familjeförsäkring!
Men när du nu berättar att storlek är svårt så skulle just köpt storlek, din längd/vikt/fördelning hjälpa andra som funderar just på en nätbeställning
Skämt åsido så ska jag försöka hjälpa utifrån min nyliga erfarenhet av att prova Ursuit MPS
Ursuit MPS har "vanliga" storlekar, dvs XS, S M L, XL osv hur långt den nu går. Dvs inte M, M-Long, L, L-Long osv som andra modeller kan ha.
De kritiska punkterna jag upplevde är längden/storleken och tätningarna i hals och handled.
Jag är 186 lång med normal/smal kroppsbyggnad, kanske lite smalare runt handleder och hals i förhållande till resten (jag måttade själv halsen till runt 40 cm vilket stämmer hyfsat med mina skjortstorlekar).
Jag hade inga som helt problem att passa in mage/rumpa/lår. Det känns som dräkten är väl tilltagen där, kanske för att den ska innehålla en del luft för att flyta bra? Upplever det inte som ett problem att den är lite "påsig" för den är ändå så tunn.
Den XL jag provade var halstätningen för stor, dvs den slöt inte åt och skulle läckt in vatten. Längdmässigt var den bra, dvs stramade inte alls i något läge. Dock upplevde jag handledstätningarna som ordentligt tighta på den dräkten. Inte blodstopp men tillräckligt för att minska blodflödet vilket innebär kallare fingrar osv.
Storlek L satt halstätningen perfekt dvs tätt men inte så det kändes som man ska strypas. Handledstätningarna upplevde jag som lite större än stl xl dvs stoppade inte blodflödet lika mkt som stl xl.
Dock så stramade stl L i vissa lägen och här tog jag hjälp av Douglas i butiken. Det vi kom fram till var att 99% av alla rörelser man normalt gör vid båtfiske inte hindrades av storleken utan enbart när man "provocerade" dvs sträckte sig i vissa positioner som man normalt inte gör.
Jag valde alltså en L då den passade bäst i tätningarna och var helt Ok längdmässigt även om en XL nog passat bättre där.
En gissning jag gör baserat på upplevelsen av handledstätningarna på L och XL är också att det finns *små* individuella skillnader mellan olika dräkter av samma storlek, dvs den som sydde handledstätningen på min stl L gjorde den lite större än den som sydde den i stl XL. En annan stl L hade kanske haft mindre handledstätningar, eller en stl XL hade kanske haft större.
Hoppas resonemanget hjälper!
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 356 visningar