En Rapala magnum.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En Rapala magnum....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En Rapala magnum....

Tjena!

Äntligen har jag hittat rätt bete för trolling efter Gös och Gädda i mitt vatten.
    Det pinsammaste är väl att det var mitt mest ofiskade bete i väskan, allt eftersom jerk pinalerna började ta över tronen hehe.

Rapala magnum 14cm helvit med orange:a små ränder ner från rygg till sidan har visat sig outstanding nu i höst, har varit ute med vänner som har fiskat med nils master,buster deep och tail dancer etc etc dom kommer inte ens i närheten av den standard som min vita magnum på gös i detta vatten i norra roslagen. Nu är det så att jag jobbar på den lokala fiskebutiken och pratade med Normark försäljaren och den färgkombinationen har gått ur produktion "givetvis" så jag tog de sista exemplaret i butiken och nu har jag bara ett bete kvar, de andra är väl sargade efter en hård höst.

Någon mer som tycker att just denna färgkombination på magnumen är bra?
    eller nån som har lust att sälja nåt ex till mig

just jah.. Tappade idag en gös precis vid båtkanten uppskattad till 2.0 - 2.5kg på en gäddtur... betet vid tillfället var en Zalt 19, en aning oväntat faktiskt nån mer som har tagit gös på Zalt 19?

Stora zalten plockar en och annan Gös på vår och höst fisket efter Gädda!

Vit/orange är en av de färg kombinationer som kan funka riktigt bra. Men det kan skilja över dagen vilken kombo som är bäst. Har du provat samma färg på andra gösbeten? Körde själv mycket med Rapala Magnum och liknande beten i början på -90 talet och de gav bra med fisk på Dalälven.

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft
      Tjena!

Äntligen har jag hittat rätt bete för trolling efter Gös och Gädda i mitt vatten.
      Det pinsammaste är väl att det var mitt mest ofiskade bete i väskan, allt eftersom jerk pinalerna började ta över tronen hehe.

Rapala magnum 14cm helvit med orange:a små ränder ner från rygg till sidan har visat sig outstanding nu i höst, har varit ute med vänner som har fiskat med nils master,buster deep och tail dancer etc etc dom kommer inte ens i närheten av den standard som min vita magnum på gös i detta vatten i norra roslagen. Nu är det så att jag jobbar på den lokala fiskebutiken och pratade med Normark försäljaren och den färgkombinationen har gått ur produktion "givetvis" så jag tog de sista exemplaret i butiken och nu har jag bara ett bete kvar, de andra är väl sargade efter en hård höst.

Någon mer som tycker att just denna färgkombination på magnumen är bra?
      eller nån som har lust att sälja nåt ex till mig

just jah.. Tappade idag en gös precis vid båtkanten uppskattad till 2.0 - 2.5kg på en gäddtur... betet vid tillfället var en Zalt 19, en aning oväntat faktiskt nån mer som har tagit gös på Zalt 19?

Hur mkt. bjuder du, kan nog fixa ett par stycken till dig

Det lät så på min polare med, det var med ett litet surande jag tjatade till mig att få testa ett löjtackel på ena Yellowbirden. "Det var ju liksom Rapalan som gällde". Efter första gösen fick snackade jag ut ett ett löjtackel till, och det var ingen killen ångrade senare på kvällen då han stod och drillade nytt PB
      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
      14 svar
      1 976 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist