Jag har tagit massor av gäddor på Helltail bl.a. 3 st över 10 kg och massor mellan 5 och 10. HT är det bete jag använder mest utan tvekan. Har dock aldrig prövat att trolla den. Är inte så mycket för den typen av fiske.
Visst är HT effektiv när den fiskas lååångsamt men det beror helt på årstid, temp i vattnet osv.
Nu på hösten ska man helst dra den väldigt långsamt så då kan det kanske bli svårt att trolla den om man inte har väldigt låg lägsta fart på motorn. Kan tänka mig att trolling med HT funkar bäst på sommaren, då kan man sätta lite mer fart på den och gäddorna blir helt galna
Dock inte alltför hög fart för då förlorar draget sin härliga gång.
Hoppas jag kunde hjälpa!
Visst är HT effektiv när den fiskas lååångsamt men det beror helt på årstid, temp i vattnet osv.
Nu på hösten ska man helst dra den väldigt långsamt så då kan det kanske bli svårt att trolla den om man inte har väldigt låg lägsta fart på motorn. Kan tänka mig att trolling med HT funkar bäst på sommaren, då kan man sätta lite mer fart på den och gäddorna blir helt galna
Dock inte alltför hög fart för då förlorar draget sin härliga gång. Hoppas jag kunde hjälpa!
Kommentera