Trolling med Hell tail. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling med Hell tail.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har tagit massor av gäddor på Helltail bl.a. 3 st över 10 kg och massor mellan 5 och 10. HT är det bete jag använder mest utan tvekan. Har dock aldrig prövat att trolla den. Är inte så mycket för den typen av fiske.

Visst är HT effektiv när den fiskas lååångsamt men det beror helt på årstid, temp i vattnet osv.
    Nu på hösten ska man helst dra den väldigt långsamt så då kan det kanske bli svårt att trolla den om man inte har väldigt låg lägsta fart på motorn. Kan tänka mig att trolling med HT funkar bäst på sommaren, då kan man sätta lite mer fart på den och gäddorna blir helt galna Dock inte alltför hög fart för då förlorar draget sin härliga gång.

Hoppas jag kunde hjälpa!
    http://eastfieldlures.blogspot.se

Kommentera

Ska kanske nämna att mina tre största HT-gäddor har tagits på lagom inspinningshastighet i Juni och Juli så det finns inga regler utan undantag.

Edit: För att kunna köra HT:n snabbt måste man mecka lite med den annars snurrar den för mycket.
      Senast ändrad av Jac; 2005-11-02, 17:33.
      http://eastfieldlures.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av jojje84
        Nae vi vet..du bara snackar =)
        Kanske inte var så dumt iaf
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Jac
          Jag har tagit massor av gäddor på Helltail bl.a. 3 st över 10 kg och massor mellan 5 och 10. HT är det bete jag använder mest utan tvekan. Har dock aldrig prövat att trolla den. Är inte så mycket för den typen av fiske.

Visst är HT effektiv när den fiskas lååångsamt men det beror helt på årstid, temp i vattnet osv.
          Nu på hösten ska man helst dra den väldigt långsamt så då kan det kanske bli svårt att trolla den om man inte har väldigt låg lägsta fart på motorn. Kan tänka mig att trolling med HT funkar bäst på sommaren, då kan man sätta lite mer fart på den och gäddorna blir helt galna Dock inte alltför hög fart för då förlorar draget sin härliga gång.

Hoppas jag kunde hjälpa!
          Kör du med jerkspöt med Helltailen? lånsam invevning. Inte samma teknik som med Bustern förmodar jag?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
          24 svar
          2 468 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lsjonsson  
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57