Minn kota kvalitet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota kvalitet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM
    Min erfarenhet av Cabelas är att de tar minimum 20% frakt overhere, om det är så att frakten ÖVERSKRIDER detta kommer du få betala mellanskillnaden, tro mej de bedriver inte välgörenhet!
    Dessutom längd har en betydelse här allt över 42 inch (packat och klart för shipping) dvs 106 cm nobbas av USPS det amerikanska postverket oavsett air eller surface (båtfrakt ca 5-7 veckor)) denna längd eller mera flygs dock av UPS och andra privata carriers (fedex och liknande) hit men man bör vara medveten om kostnaden för oversize dessutom är det så att privata bolag har mycket hård koll på tull och moms, du kommer inte undan här.
    Vad gäller Minnkota elmotorer tror jag ditt minsta problem är driftsäkerheten, garanti tillhandahålles i USA de har ett ansvar mot ALLA sålda produkter problemet är att du får stå för kostnaden för returfrakten och även mellanskillnaden vid frakten efter reparation, alltså extrakostnaden ut ur USA.
    (inte alltid ibland kör de good will för att vara snälla)
    Du bör också kontrollera att Minnkota tar ansvar för privat importerade motorer från USA inte alltid så är fallet finns det en agent i Sverige kan du få problem.
    OBS vill inte verka negativ här vill bara informera om fakta i målet, själv köper jag allt därifrån på olika sätt men undviker långa saker av den här typen samt spön som redan är bra och billiga här. (långt enligt min åsikt undvikes helt usch)
    Cabelas tar INTE extra för oversize osv. om man köper en Maxxum 40, inte korta modellen iaf. Frakten ÄR 20% på båtalternativet och 40% på flygfrakten. Jag och mina polare har handlat ett tiotal gånger från dom, bla en bogmonterad elmotor som är både lång och tung men den kostade inget extra för oversize osv. Sant att USPS inte tar saker över 42". Sånt är livet och Maxxumen blir inte dyrare än ca 3800 ärligt momsat och tullat trots 40% i frakt. Vet inte vad priset kommer att hamna på Maxxum i Sverige, 8-9000 skulle Duells ha på sin tid men då var då och nu är nu... Se dock till att få SAMMA kollinummer på hela leveransen annars blir det problem i intullningen på UPS, ring Cabelas och beställ så skall det gå bra. Det har blivit strul ett par gånger för oss när det varit 4 kollinummer, grundavgift på 120 spänn på alla fyra + att dom tullat & momsat för totala ordersumman på alla fyra kollinumren, alltså 4 ggr högre tull & moms. Men det skall man slippa käbbla med UPS om bara man ser till att hela ordern får samma nummer, är det flera paket skall dom heta 1 av 5, 2 av 5 osv...

Kommentera

Hej apersson kan hända jag har fel nu för tiden vad gäller detaljer och Cabelas köper aldrig därifrån nu och har inte gjort det på ett antal år då det finns betydligt bättre diskuterbara alternativ om man ser sej om.
      Dock amerikanska företag är precis som svenska de säljer för att tjäna pengar.
      Den som handlar därifrån bör vara påläst för att undvika överraskningar, framför allt på shippingen, ett gott råd enligt min åsikt mvh.
      Senast ändrad av TAMTAM; 2006-02-03, 23:59.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Fick precis hem en Maxxum 40 med 36" rigg från BassPro.

Vid dörren - allt klart: 3570 SEK - Klart prisvärt
        Såg precis att Kurres Fiskeshop tar 5820:-

(Tänkte det kunde vara bra info ifall någon går i köptankar)
        Senast ändrad av Hejan; 2006-04-26, 12:02.

Kommentera

Har en Minn Kota 30 sedan 6år och den har fungerat bra.
          Det enda som varit problem med är "krokodilerna" för att fästa på batteripolerna.
          Inget problem att lösa men ändå nämnvärt då du efterfrågar bra och dåliga erfarenheter. Det som sker när kontaktytorna mellan kabel och krokodilklämmorna blir såpass ärgat, är att plasten smälter och det ryker en del och blir varmt... och du får byta ut dessa och skala kabel etc...

Förutom detta lilla fel så tycker jag att den har hållt mycket bra.

Flertalet gånger har lyckats snärja in (linan snurras in i konstruktionen) grövre dimensioner av Fire Line lina in i propellerdetaljen (Finns en "öppning" mellan motordelen och själva propellerdelen). Var gång kom tanken att nu "skär" linan sönder tätande packning, men det har alltid löst sig. Har även "daskat" hela härligheten i sten då jag komit farande över flertalet grund. "SMACK", hjärtat i halsgropen, men det är verkligen tåliga delar. Lite skrap på "Motordelen" och lite småmärken påpropellerbladen är det enda som blivit därav.

Om den är bättre eller sämre än andra märken kan jag inte uttala mig om då jag endast har erfarenhet av detta märke och min specifika elmotor i sig.

Är dock helnöjd.

/ Storfiskaren
          The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
          Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
          Klickbara länkar följer nedan
          Nattplockad mask
          Gädda äter Sissy
          Abborre vs mask
          Abborre vs mört
          Måånga gäddor samlade vid betet
          Gädda äter gädda
          Spännande fiskemetod efter gädda
          FS SPARADE TRÅD
          Laxhugg!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan
            Fick precis hem en Maxxum 40 med 36" rigg från BassPro.

Vid dörren - allt klart: 3570 SEK - Klart prisvärt

(Tänkte det kunde vara bra info ifall någon går i köptankar)
            Om du har erfarenhet av Enduran får du gärna skicka in en jämförelse när du testat Maxxum.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 379 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13