Minn kota kvalitet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota kvalitet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn kota kvalitet?

Fuderar på att beställa en Minn kota maxxum 40 från basspro.
    Det som slog mej innan jag beställer är hur bra kvalitet är det på minn kotas
    prylar? då man inte kan räkna med någon garanti från US så känns det lite mer viktigt att få veta detta innan man beställer.
    Så alla som har någon sort av dessa så skriv gärna vad ni tycker.

Har en minn kota 35 turbo som är ca 7-8 år (köpte den begagnad och han lär väl inte lagt på några år iaf) men den går som ett skott. Elmotor är nog det bästa köp jag gjort. Vet inte om de nya har det men ett steglöst fartreglage hade varit skönt.

Kommentera

Jag hade nog lugnat mig om jag skulle köpa något ifrån USA. Räntan kommer ticka uppåt nästa år och då faller dollarkursen säkert med.

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
        Jag hade nog lugnat mig om jag skulle köpa något ifrån USA. Räntan kommer ticka uppåt nästa år och då faller dollarkursen säkert med.
        Ja där har du en poäng, fick precis reda på vad dom vill ha i frakt 107 dollar
        som hittat.
        Okej det blir ända ett hyfsat pris med dagens dollarkurs ca 3800:- med momsen och tullavgiften inräknad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskbil
          Ja där har du en poäng, fick precis reda på vad dom vill ha i frakt 107 dollar
          som hittat.
          Okej det blir ända ett hyfsat pris med dagens dollarkurs ca 3800:- med momsen och tullavgiften inräknad.
          Låter som dyr frakt, kolla även Cabelas som brukar ta 20% av varuvärdet. Vet inte om de har den motorn. Jag köpte djuprigg+sänke till densamme därifrån. Vägde som tusan, men ändå 20% i frakt.

Och visst, räntan kommer att gå upp men det är inte hela förklaringen bakom dollarkursen. För inte så länge sedan stod den i 11kr, dollarn är fortfarande ganska billig och det är inte omöjligt att den går upp mer.

/Martin

Kommentera

Ring Valbo Järn o Fiske harför mej att dom har väldigt bra priser på dom.
            026-132110
            En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin_G
              Låter som dyr frakt, kolla även Cabelas som brukar ta 20% av varuvärdet. Vet inte om de har den motorn. Jag köpte djuprigg+sänke till densamme därifrån. Vägde som tusan, men ändå 20% i frakt.

Och visst, räntan kommer att gå upp men det är inte hela förklaringen bakom dollarkursen. För inte så länge sedan stod den i 11kr, dollarn är fortfarande ganska billig och det är inte omöjligt att den går upp mer.

/Martin
              Jo det var rätt häftig frakt från BassPro, men Det är dom enda som jag hittat som säljer till Sverige.
              Cabelas gör det inte (restriktioner), så det blir nog att bita ihop och betala 107 dollar ifrakt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
                Ring Valbo Järn o Fiske harför mej att dom har väldigt bra priser på dom.
                026-132110
                Tack för tipset Pike.
                Tyvärr så hade dom endast Enduran som alla andra svenska fiskefirmor,
                Så det verkar som att det enda sättet att få tag på en Maxxum är att ta hem en från US.
                Så jag behöver lite fler inlägg om kvaliteten på minn kotas motorer innan jag vågar lägga nästan 4000:- utan någon garanti.
                Så ni som använder någon av minn kotas motorer skriv några rader.

Ps. Magnus¤ tack för ditt inlägg 7-8 år + verkar ju som bra kvalitet men några fler som har samma erfarenhet?

Kommentera

Minn Kota har bra kvalité, jag har en Endura 46lb thrust... Den funkar kalasbra.
                  Köpte den för 2700inkl. frakt tror jag, alltså som en svensk 30lb med frakt
                  jag är nöjd
                  /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskbil
                    Jo det var rätt häftig frakt från BassPro, men Det är dom enda som jag hittat som säljer till Sverige.
                    Cabelas gör det inte (restriktioner), så det blir nog att bita ihop och betala 107 dollar ifrakt.
                    vad är det för restriktioner dom har, och varför??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 990 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11