Lite nya saker ;o) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite nya saker ;o)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite nya saker ;o)

ojoj Nu var det rea i fiskeaffären och jag var faktiskt ganska snäll mot plånboken

Haspelrulle Mitchell Copper Pro 4009, som för övrigt testades i senaste FFA, 249 kr
    Zalt Gul/Svart Flytande 35g 109kr
    ABU Fly Max 8-9 10,6' 199kr, vet inte alls om det är bra men 199 pix kan det ju vara värt.
    Och eftersom detta blev över 500kr så fick jag ett Ron Thompson Superior 9' 10-40g. Vet inte alls om det är bra men det var ju iaf gratis

Detta har varit en härlig dag

Re: Lite nya saker ;o)

Originally posted by yoxler
    ojoj Nu var det rea i fiskeaffären och jag var faktiskt ganska snäll mot plånboken

Haspelrulle Mitchell Copper Pro 4009, som för övrigt testades i senaste FFA, 249 kr
    Zalt Gul/Svart Flytande 35g 109kr
    ABU Fly Max 8-9 10,6' 199kr, vet inte alls om det är bra men 199 pix kan det ju vara värt.
    Och eftersom detta blev över 500kr så fick jag ett Ron Thompson Superior 9' 10-40g. Vet inte alls om det är bra men det var ju iaf gratis

Detta har varit en härlig dag
    Bara för att det är billigt så behöver det inte vara dåliga saker...
    Det är alltid kul med ny utrustning!!!

Kommentera

Idag var jag ute och testade några olika spön. Jag fastnade för ett Excalibur 11 fot och 3 tum, 20-45 gram. Ett spö med rätt mjuk action, klart lämplig till multirullar.
      Det fick följa med hem!!!
      Jag testade både med en Mörrum och en Rocket Pro. Det funkade!
      Dock uteblev Gäddorna!

Skitfiske!

Kommentera

Originally posted by Åsunden
        Idag var jag ute och testade några olika spön. Jag fastnade för ett Excalibur 11 fot och 3 tum, 20-45 gram. Ett spö med rätt mjuk action, klart lämplig till multirullar.
        Det fick följa med hem!!!
        Jag testade både med en Mörrum och en Rocket Pro. Det funkade!
        Dock uteblev Gäddorna!

Skitfiske!
        Var fiskar du gäddorna någonstans?

Kommentera

Argh, nu blir jag faktiskt lite avundsjuk ...ska iofs ner till Cabo San Lucas till helgen...a-co-co-racha-a-co-co-racha-la-la-la-la-la-la-la-a-co-co-racha-lalalalala
          Senast ändrad av rapala; 2003-03-14, 07:45.

Kommentera

Originally posted by raniceps
            Var fiskar du gäddorna någonstans?
            Nordre Älv. Ska du hänga på?

Kommentera

nä jag tror att det är helt ok saker. Mitchellrullen fick hyfsat betyg i FFA coh har rekpris på 899pix så det var nog ett jäkla bra köp. Spöt är ju ett RT modell år 2002 och kostar 299 pengar så det är nog inte helt kass. Får se om jag hinner testa det idag.

Flugspöt kännns att det är lite billigare eftersom det väger en del. Men det är ju trots allt 10.6' och då väger ju spö en del ändå. Bara till att testa!

Får se om jag hinner ut under dagen o skiter i att jobba

Kommentera

Jasså Åsunden, du var ute i Nordre, spinnfiskade från land eller?

Ligger fortfarande is kvar i hamnen (Nödinge) så jag har inte haft möjlighet att sjösätta än, men SNART under rådande väderlek, bara inte tidsbristen kvarstår.
                sigpic

Kommentera

Häng med nu Sturgeon! Inte sitta inne en sån här perfekt dag. Vädra utrustningen. Det går inte att skylla på tidsbristen. Det ordet är ju tom svårt att stava till!

Yes, spinfisket skedde från land ute vid Ragnhilds Holme. Där är det isfritt, men "skitigt" i vattnet. Älven för med sig mycket slam. I det läget, vilka färger skulle du köra med?

Kommentera

Originally posted by Åsunden
                    Häng med nu Sturgeon! Inte sitta inne en sån här perfekt dag. Vädra utrustningen. Det går inte att skylla på tidsbristen. Det ordet är ju tom svårt att stava till!

Yes, spinfisket skedde från land ute vid Ragnhilds Holme. Där är det isfritt, men "skitigt" i vattnet. Älven för med sig mycket slam. I det läget, vilka färger skulle du köra med?
                    Hur är gäddfisket från land där? Har varit i älven några gånger men helt utan resultat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 983 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11