Lite nya saker ;o) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite nya saker ;o)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är nog inte rätt man att svara på hur fisket är från land. Jag är i princip "nybörjare". Jag har haft ett uppehåll på ca. 20 år! Men nu är jag fullständigt såld, igen!

Men som någon har sagt: Det viktiga är kanske inte själva fångsten, utan mötet med fiskekamrater, samtalen om "det väsentliga" (dvs fisket) och att få vistas utomhus. Inte minst i detta fantastiska vårväder.

Som svar på din fråga, har jag tagit en "gäddslinka" på ca. 2kg. Spösvingandet är dock OK från ett antal ställen just ute vid Ragnhilds Holme.
    Har man tillgång till båt. så ska de bästa stället vara nere vid "dammluckorna".

Kommentera

Skulle själv hänga på någon stark färg som exempelvis Firetiger, skulle inte starka färger fungera så gå över till för exempel Blå-pärlemor eller dylikt.
      Har fiskat ett antal ggr från land utan alltför stora framgångar gällande fångst, träffar man rätt så går det allt att få bra.
      Sparar dock helst fiske tiden tills det att det är möjligt till båtfiske i älven, skall förbi de närmaste dagarna för att se eventuella förändrigar i isläget i hamnen, var förbi senast i Lördags, då 2.5 dm is, betydligt mindre nu.
      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
      14 svar
      1 985 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist