Ja och nej. Dom fåniga inläggen bidrar ju jag själv till en del
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spö till multirulle
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inläggJa och nej. Dom fåniga inläggen bidrar ju jag själv till en del..så det har jag väl ingen rätt till:-) men jag försöker förnya mej iallafall och inte gång på gång på gång upprepa samma gamla punktpunktpunkt:-)
Visst "fånar" jag mig också ibland när jag upprepande hävdar mina nördiga åsikter men jag ligger definitivt i lä när det gäller vissa andra här på forumet! [emoji1]
Edit; jag hade ingen som skrivit i denna tråden i åtanke [emoji1]Senast ändrad av KeBa; 2015-03-01, 20:31.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag hade inte klarat kasta med en vänstervevad rund Amb. det blir så förbaskade krångligt att få veven att peka uppåt vid kast om den sitter på vänster sida, (högerhänt).
Men om man inte orkar hålla rulle och spö med vänster hand eller är vänsterhänt kan jag förstå det.
Jag är högerhänt men har inte gjort någon kraftmätning mellan mina armar men om jag skulle gissa handlar det inte om nån markant skillnad.. För mej handlar det om vad som är bekvämt. För mej.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inläggUtan att anknyta eller ge mej i den fåniga debatten,,,.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggFör mig som envisas med högervev blir det fel om jag skulle ge mig på LP rullar med C-vikter dom har en förmåga att sitta på fel sida, jag har dock löst det genom att ge tusan i att fiska med dom.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggSå länge det inte blir fel i praktiken skulle jag nog skita i det
Kommentera
-
Jag vete fasen själv varför jag föredrar höger på multi och vänster på haspel.
Som högerhänt håller jag även en hockeyklubba på fel sätt enligt de flesta.
Eftersom jag snöat in på en rulltyp som nästan uteslutande är högervevade så är det ingen idé att ens försöka börja veva vänster.
.....fast det finns några sagt att de vill se mina rullar till försäljning och de skulle ju få ett litet smörgåsbord att gotta sig i.
Jag hoppas att trådskaparen snart försöker kila sig in bland våra mer eller mindre fåniga inlägg och komma med fler frågor så vi kan bli lite konstruktiva!
Pickels (trådskaparen om någon glömt), du skriver att du alltid kastat med haspel.
Jag vet inte om du testat att kasta med multi förrut?
I sju-åtta års åldern låg man i stugan med ficklampan på axeln och drömde om dessa fantastiskt fina rullar.
Många år senare efter bara fiskat haspel slog jag till och köpte "drömrullen". Ställde in mek-bromsen efter manualen och kastade.
Rullen blev liggande i 10 år utan att användas igen innan jag fick lärdom om hur den verkligen fungerade. Gjorde rent rullen, ställde in den som jag lärt mig och ta mig tusan, nu funkade det!!
Vad vill jag ha sagt med det här svamlet, jo om du inte har kastat förrut med multi så har du väldigt mycket att vinna på att låta någon multikastare visar dig grunderna i inställning av rullens kastbromsar och kastteknik, som skiljer sig lite från haspel.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-