St.croix premier 9 fot 2-delat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St.croix premier 9 fot 2-delat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• St.croix premier 9 fot 2-delat

Tänkte höra om någon har/testat fiska med st. Croix 9 fot mh -3 Oz, tvådelade modellen?
    Funderar på att byta ut mitt okuma evx XH 8,6 fot. Gillar längre spön därav mitt
    intresse för 9-fotaren.
    Nyfiken på era tankar kring premierspöt? Klarar det beten på 220 gr eller bör jag satsa på heavymodellen? Osv.

Ursprungligen postat av tompa86 Visa inlägg
    Tänkte höra om någon har/testat fiska med st. Croix 9 fot mh -3 Oz, tvådelade modellen?
    Funderar på att byta ut mitt okuma evx XH 8,6 fot. Gillar längre spön därav mitt
    intresse för 9-fotaren.
    Nyfiken på era tankar kring premierspöt? Klarar det beten på 220 gr eller bör jag satsa på heavymodellen? Osv.
    Jag har inte testat det spöt, men jag har ett annat st Croix (wild river 8 fot) som också är klassat -3 oz. Och det finns inte en chans att du kan kasta 220 gram med det. 3 ounce motsvarar ungefär 85 gram, och även om st Croix generellt är underklassade så är de inte så mycket underklassade. Mitt spö funkar fint upp till 100 gram ungefär.
    Tänk också på att skillnaden mellan 8'6" och 9' bara är 15 cm, så det är ingen enorm skillnad mot ditt nuvarande spö.

Kommentera

Är medveten om klassningen på 3oz men såg att en viss sportfiskewebshop som har stort utbud av st.croix spön skrev ut att det " lätt kastat 200 gr", eftersom jag inte kan åka och känna på det ville jag bland annat höra mig för om det kunde stämma.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
      24 svar
      2 355 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg lsjonsson  
      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13