Gulp! Alive Spray - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gulp! Alive Spray

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gulp! Alive Spray

Jag är lite sugen på att testa ett doftmedel vid namn Gulp! Alive Spray.
    Har för mig att jag såg det användas av Johan och Jojje på Kanalgratis i någon video. Där slutar dock min "kunskap" om doftämnen.
    Så jag tänkte helt enkelt kolla med er som använt Gulp! Alive Spray, eller andra doftämnen, vad tycker ni om det? Gör det någon skillnad? Tycker ni det är bra eller dåligt? Något speciellt sorts drag ni märkt att det är lite extra bra att spraya på? Hur länge håller lukten i sig/hur ofta bör man spraya på nytt?

Är det enbart softbaits som man använder dessa doftmedel eller skulle man kunna spraya på ett t.ex en wobbler eller jerkbait? Eller sätter det sig inte på dessa typer av drag, dvs icke softbaits?

Jag köpte en burk och testade lite förra sommaren, lät några jiggar ligga och marinera i en burk några dagar innan jag använde dom. Jag kan inte säga att jag märkte någon extrem skillnad, min fiskekamrat kör nästan bara bottenmete med mask, så jag hade inte direkt nånting att jämföra med. Men varför inte, du lär ju knappast få mindre hugg, så det skadar nog absolut inte att använda det. Jag marinerade om mina efter varje fisketur då jag tror att doften försvinner efter ett tag när den är i vattnet. Hur det funkar på plast/metall drag låter jag vara osagt. Men köp en burk och testa, det kan ju inte skada som sagt!

Kommentera

Har för mig det står på burken man ska spraya om efter 8-10 kast eller något. Sprayade på jiggarna igår och lät de ligga och torka i solen, ett kast senare och doften är borta så ren i skit i mitt tycke.

Kommentera

De dunstar i solen... Precis som allt vatten...

Jag testade med polarens gulp borstmaskar till plattisar innan när de fiskades mycke, jäkla fördel att dem räckte till runt 10-15 fiskar innan dem gick sönder. Dessutom räckte en mask till två krokar om man delade den och de hängde fortfarande å fladdrade så fint.. Men nog fasiken de äckligaste betet jag luktat på och jäkla vad lukten sätter sig i fingrar å annat...
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Gulp! Alive Spray

Sätt in 100:- på mitt konto så skall jag välsigna era beten, funkar bäst på hårda beten, gärna trä.
          PM:a bara adress och i vilken låda betena ligger i.
          Det funkar på vilket avstånd som helst. Det håller en hel fisketur, men ni måste betala inför varje fisketur då välsignelsen klingar av.

Alla som testat säger att det är jättebra, alla som testat fick ofta massor av fisk.
          Det blir knappast sämre i alla fall, vad har ni att förlora...
          Senast ändrad av Bowen; 2015-07-02, 19:39.
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Vad vi har att förlora? 100 kr?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompii Visa inlägg
              Vad vi har att förlora? 100 kr?
              Tänkte mest på detta i nån av posterna "Men köp en burk och testa, det kan ju inte skada som sagt!"

Så jag borde kanske skrivit "kan ju inte skada"
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompii Visa inlägg
                Jag är lite sugen på att testa ett doftmedel vid namn Gulp! Alive Spray.
                Har för mig att jag såg det användas av Johan och Jojje på Kanalgratis i någon video. Där slutar dock min "kunskap" om doftämnen.
                Så jag tänkte helt enkelt kolla med er som använt Gulp! Alive Spray, eller andra doftämnen, vad tycker ni om det? Gör det någon skillnad? Tycker ni det är bra eller dåligt? Något speciellt sorts drag ni märkt att det är lite extra bra att spraya på? Hur länge håller lukten i sig/hur ofta bör man spraya på nytt?

Är det enbart softbaits som man använder dessa doftmedel eller skulle man kunna spraya på ett t.ex en wobbler eller jerkbait? Eller sätter det sig inte på dessa typer av drag, dvs icke softbaits?
                Hej Jimmy;

För en massa år sedan sprayade jag Gulp Alive Spray på några gamla Swim Whizz wobbler och lade ner wobblerna innanför relingen på min Maritime 440 båt här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_13.htm ... Det skulle jag aldrig ha gjort! Efter några sekunder var ett stim jättelika Gäddor och högg stora hål i båten på den sida som jag hade gömt mina Gulp Alive Sprayade Swim Whizz wobbler...

Sedan dess har jag inte vågat använda Gulp Alive Spray i vare sig trä- eller plastbåtar utan har tvingats fiska från en Buster Magnum med 4 mm plåttjocklek och förstärkt akterspegel...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

ww.trumman.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                14 svar