Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

Haha, om nu din HSB skulle se mitt förra inlägg så kan du säga till henne att jag fick en total sinnesförvirring av glansen på dina rullar. (blev helt enkelt för många och starka intryck på samma gång) I denna förvirring så glömde jag tillfälligt bort att jag också har på tok för många och glänsande rullar som aldrig används och att vi inte är ensamma om denna böjelse för runda rullar. Vart går egentligen gränsen mellan galenskap eller vettiga inköp?
    Mja, kommer nog för säkerhets skull att isf visa endast väl valda inlägg i tråden.....

Ang gränsen mellan galenskap och vettiga inköp så är detta enligt mig en svävande och diffus fråga.
    Har lite då och då genom åren fått möjlighet att köpa ett antal rullar på ett och samma bräde till mkt bra pris.
    Genom att sälja vidare de man inte har ”nytta av” med vinst, har jag några gånger kunnat behålla en del rullar och ibland gått jämnt upp, eller i bästa fall tom gjort en liten vinst på kuppen.
    10000c/ct ihop med den kromade 10000cl till vänster + en dito kromad 9000cl som inte syns på ct bilderna, är några exempel på detta.
    Tycker själv att detta utan vidare kan klassas som vettiga köp.

Men tiden är ju oxå en icke oväsentlig faktor. På våren 1995 köpte jag ett smärre gäng olika 1500c och 2500c nya i kartong, jag gav 700:- styck för dom.
    Jag blev så hänförd av de små skönheterna att ingen såldes vidare.
    HSB var duktigt på krigsstigen... Kanske inte så konstigt då vi var fattiga småbarnsföräldrar, dottern skulle snart fylla 2 år, sonen var på jäsning och skulle snart födas....

Då 95 var dessa köp helt klart odiskutabelt total galenskap. Intellektuell varmgång rådde helt säkert innanför pannbenet....
    Sett ur dagens perspektiv, med den prisutveckling som skett med ABU:s minstingar, framstår däremot dessa köp nu som mycket vettiga...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

Känns som uppenbar risk för ”ekonomiskt självmord” att nyttja en fjuttig lur vid rullköp. Använder själv som minimum en padda. Var det inte du som för ett tag sen köpte en grå 6000/6500 på Tradera, som enligt säljaren skulle vara mkt fin men som visa sig vara rent bedrövlig?
      Nej var inte jag, men minns diskussionen.
      Jag har rätt höga krav på gott skick, väldigt petig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

Nja kanske skulle låta bli att buda ändå. Ligger lite i överkant på budgeten för fiskerullar. Råkade handla hem 2 raketer i december månad.
        Men den ser riktigt fin ut den rullen och röda raketer är lite speciella.
        Aha! Trevlig med några Rocket till i samlingen då..

Jo jag är väldigt svag för röda klassiska ambassadeur överlag.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
          Nej var inte jag, men minns diskussionen.
          Jag har rätt höga krav på gott skick, väldigt petig.
          Jo där är vi lika, just därför vill jag ha möjlighet att kunna se bilderna ordentligt och även zooma dom.
          Just därför är inte lur aktuellt för mig, det blir helt enkelt för små bilder.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210111-172904.png
Views:	80
Size:	1,69 MB
ID:	2568920
            Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

Jo där är vi lika, just därför vill jag ha möjlighet att kunna se bilderna ordentligt och även zooma dom.
            Just därför är inte lur aktuellt för mig, det blir helt enkelt för små bilder.
            Gaveln verkar skruvad eller vad säger ni? Click image for larger version  Name:	Screenshot_20210111-172904.png Views:	0 Size:	1,69 MB ID:	2568893
            Senast ändrad av Wilier75; 2021-01-11, 21:46.

Kommentera

Lurigt detta när man inte kan inspektera rullen.
              Vart tycker du dig se spår av användning? Surfar bara på telefon och displayen har mer att önska.
              Tja. Bild 3 till vänster nedanför övre skruven precis på kanten ser det ut att vara ett minimalt hack. Men har inspekterat den noga och den ser jävligt fin ut på bilderna. Jag kanske mistog mig eller tänker på någon annan rulle. Men ett pyttelitet hack är allt jag kan se. Det är så litet så jag tror inte ens du kan störa dig på det :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Tja. Bild 3 till vänster nedanför övre skruven precis på kanten ser det ut att vara ett minimalt hack. Men har inspekterat den noga och den ser jävligt fin ut på bilderna. Jag kanske mistog mig eller tänker på någon annan rulle. Men ett pyttelitet hack är allt jag kan se. Det är så litet så jag tror inte ens du kan störa dig på det :-)
                Samma bild tycker jag skruven längst upp till vänster bär spår efter skruvmejsel.

Frågade säljaren och han blev grinig..

Kommentera

Gaveln verkar skruvad eller vad säger ni? Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210111-172904.png
Views:	138
Size:	1,69 MB
ID:	2568893
                  Den gaveln är definitivt skruvad. Skruven till höger ser också skruvad ut.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Den gaveln är definitivt skruvad. Skruven till höger ser också skruvad ut.
                    Svårt på bild men jag håller med dig, typ grader på skruven.

Kommentera

• Vad säger ni?
                      En skitsak om gaveln är skruvad, men står det oanvänd räknar jag med att den ska vara oskruvad i gaveln.
                      Jag är petig och skulle ställt undan rullen eftersom jag har en likadan. Visst går beställa nya skruvar från Abu. Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210111-214005.png
Views:	107
Size:	1,92 MB
ID:	2568918

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av NiklasF, 2014-03-26, 09:04
                      2 606 svar