Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har SF ställt om formatet på bilder ???
    Bara problem att ladda upp nu :-(

    Då får ni inte se min fina DDL :-(

    Skar ner bilder sjukt mycket, funkar inte ändå :-(
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • Nu gick det när jag klippte ner bilden skitmycket :-(
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • Ny nygammal, inget speciellt men ska bli kul att ha till lite tyngre fisket
        Min blogg!

        Http://www.fishin.se

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
          Bedrövlig koll...

          Tipsade tidigare i tråden om bra belysning till rullskåp. Rotade nyligen i ett skåp som fortfarande har kass belysning, blev skum på vad jag länge trott varit en gammal svart 5000.
          Det jag reagerade på var att den bla hade modern linspridare och vev. Vid närmare betraktelse visade sig rullen inte vara svart utan grön. Sjukt nog har jag dessutom budat vid några tillfällen på just en sån, då jag länge tyckt mig behöva en....
          Den har nu bättre belyst adress!

          Click image for larger version Name:	5C2D6939-3E97-4F91-831B-FDCDCC70EA3E.jpeg Views:	0 Size:	1,64 MB ID:	2579959Click image for larger version Name:	4EC4133B-BCA0-426B-AF8A-1A7D27F5F144.jpeg Views:	0 Size:	1,25 MB ID:	2579960Click image for larger version Name:	22DCC846-35B8-4549-97C5-11BF542DA088.jpeg Views:	0 Size:	1,37 MB ID:	2579961
          Har alltid gillat den gröna färgen och kommer alltid göra det, skitsnygg rulle.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av imanangler.se Visa inlägg
            Ny nygammal, inget speciellt men ska bli kul att ha till lite tyngre fisket
            Riktigt läcker! Jag kör med storebrorsan 6501 till det allra tyngsta fisket. Har självklart stoppat i lite smågodis från abu i den ;-)

            Kommentera


            • Fick leverans från svängsta idag, så har nu modifierat min Orbis till halvtungt gäddfiske.
              Stativ i kromad mässing, recordspole, sintrade oljebronsbussningar, 6.3:1 utväxling, svampskruvar utan spår, en röd powerhandle tillsammans med en äldre vevmutter samt ett lättat dubbelt kullagrat mellandrev bara för jag råkade ha ett liggandes.
              ​​
              Tyvärr hade jag missat att bottenplattan saknar nit för backspärrshaken så för närvarande har den endast iar.
              Är det någon som har en nit liggandes får ni gärna höra av er. Tråkigt att betala en hundring i postförskott bara för den.
              Click image for larger version  Name:	DSC_0490.JPG Views:	96 Size:	1,55 MB ID:	2580046Click image for larger version  Name:	DSC_0491.JPG Views:	92 Size:	1,43 MB ID:	2580047Click image for larger version  Name:	DSC_0492.JPG Views:	91 Size:	1,33 MB ID:	2580048
              Senast ändrad av Reekie; 2021-06-09, 21:25.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

                Har alltid gillat den gröna färgen och kommer alltid göra det, skitsnygg rulle.
                Instämmer!
                Men det är ju så man skäms att inte ha bättre koll... Dock en både förvånande och positiv överraskning!

                Hmm, har efter mycket kort övervägande i ämnet beslutat mig för att det HSB (Hon Som Bestämmer) inte vet, det har hon inte ont av. Åsikter om mina rullar har hon redan så det räcker och blir över...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                  Fick leverans från svängsta idag, så har nu modifierat min Orbis till halvtungt gäddfiske.
                  Stativ i kromad mässing, recordspole, sintrade oljebronsbussningar, 6.3:1 utväxling, svampskruvar utan spår, en röd powerhandle, och ett lättat dubbelt kullagrat mellandrev bara för jag hade ett liggandes.
                  ​​
                  Tyvärr hade jag missat att bottenplattan saknar nit för backspärrshaken så för närvarande har den endast iar.
                  Är det någon som har en nit liggandes får ni gärna höra av er. Tråkigt att betala en hundring i postförskott bara för den.
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0490.JPG
Views:	437
Size:	1,55 MB
ID:	2580046Click image for larger version

Name:	DSC_0491.JPG
Views:	436
Size:	1,43 MB
ID:	2580047Click image for larger version

Name:	DSC_0492.JPG
Views:	430
Size:	1,33 MB
ID:	2580048
                  Förbannat vacker skapelse!
                  Hade själv läge för ett tag sen att köpa en flång ny Orbis, men det sket sig. Svider fortfarande...

                  Vad hade ABU för pris på veven?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                    Förbannat vacker skapelse!
                    Hade själv läge för ett tag sen att köpa en flång ny Orbis, men det sket sig. Svider fortfarande...

                    Vad hade ABU för pris på veven?
                    Veven har jag köpt från Lundgrens fiske, det var den sista dom hade i lager.
                    Köpte en för ett år sedan till min - 79 5500 high speed och är så vansinnigt nöjd med utseendet så fick bli en till den här med.
                    Har ingen aning om den kan finnas hos abu, har inget artikelnr på den heller.
                    ​​​​​​

                    Kommentera


                    • Den röda power-veven har reservdelsnummer 1109211. Tyvärr vet jag inte dagspriset. Men 2004 när den kom var priset 75 kr

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 153 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X