Ursprungligen postat av Xerup
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
Den där amban är extremt snygg!! Är avundsjuk.
Jag gillar den här färgen och även den röda... och den gröna som fanns på Pro Shop. I just den här färgen som väl kallas champagne skulle jag även vilja ha en 5501 i lika bra skick.
Är det någon som har koll på vilket år den här färgen kom?Senast ändrad av Xerup; 2023-01-30, 20:33.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Allt är till salu... för rätt pris ;-)
Jag gillar den här färgen och även den röda... och den gröna som fanns på Pro Shop. I just den här färgen som väl kallas champagne skulle jag även vilja ha en 550 i lika bra skick.
Är det någon som har koll på vilket år den här färgen kom?Senast ändrad av Kolnej; 2023-01-30, 18:41.
- Gillar 2
Kommentera
-
Allt är till salu... för rätt pris ;-)
Jag gillar den här färgen och även den röda... och den gröna som fanns på Pro Shop. I just den här färgen som väl kallas champagne skulle jag även vilja ha en 550 i lika bra skick.
Är det någon som har koll på vilket år den här färgen kom?
gillar du att fiska den med original veven ?
Kommentera
-
jag har nog inte pengar för tillfället för vad en sån där är värd :-)
Vad jag däremot märker stor skillnad på är om det är en vev med eller utan kullager eller om någon har klämt in en bricka för att tighta till vevknopparnas spelrum.
Jag har börjat bygga lite på ett verktyg för att enkelt kunna montera kullager på dom här standardvevarna för att kunna bygga om mina egna vevar till priset av kullagren som går åt.
- Gillar 2
Kommentera
-
Jag har börjat bygga lite på ett verktyg för att enkelt kunna montera kullager på dom här standardvevarna för att kunna bygga om mina egna vevar till priset av kullagren som går åt.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
När du har övat klart på dina egna vevar så skickar vi våra vevar på för kullagring hos dig ;-)
- Gillar 2
Kommentera
-
Perfekt, jag som älskar att jobba gratis ;-)
- Gillar 1
Kommentera
-
på alla klassiska amba som jag använder som gäddrullar byter jag alltid till någon av de längre 48mm vevarna som passar, powerveven med t-handtag, beastveven med runda foamknoppar eller min absoluta favorit som är predatorveven, den som ser ut som de klassiska originalen men den är längre och har perforeringar, den som sitter original på "Predator" rullen. den extra längden gör en grym skillnad för komforten vid fiske med stora gäddbeten i mitt tycke.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
mina 2 öre om originalvevarna, de funkar bra till småbeten om jag får kalla dem så, t ex på de rullar som används till öringfiske där betena gör väldigt lite motstånd i vattnet, den mindre kraften med kort vev kan öka känslan något med den typen av beten.
på alla klassiska amba som jag använder som gäddrullar byter jag alltid till någon av de längre 48mm vevarna som passar, powerveven med t-handtag, beastveven med runda foamknoppar eller min absoluta favorit som är predatorveven, den som ser ut som de klassiska originalen men den är längre och har perforeringar, den som sitter original på "Predator" rullen. den extra längden gör en grym skillnad för komforten vid fiske med stora gäddbeten i mitt tycke.
Men över lag föredrar jag en större vev ihop med en högre utväxling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Lars AndrénJag har köpt sjökort Lakemaster VX premium till Humminbird som sitter i en Solix 12 SI.
...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-04-05, 23:43 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Kristofer_aplockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet...1 Foto
-
2025-03-14, 18:09 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Cosmoz 08Den är riktigt fin Ge fan i våra vatten rullen, stod 8,30 vid mässan i morse ...2 Foton
-
2025-03-14, 16:01 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
|
6 svar
10 412 visningar
19 gillar