Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Alltså... dom här rullarna med spolar som rymmer dessa mängder lina... det måste ju vara ett bevis för att fiskarna var mycket större och starkare förr i tiden... det var bättre förr :-)
    De siffrorna är ju nylon. Typ exakt lika mycket som en haspel i 4000 storlek. De flesta större LP rullar som används till Gädda rymmer ändå mer. Men visst hyfsat mycket går på. 120m 0,28 sufix 832 blir rätt lagom.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

      De siffrorna är ju nylon. Typ exakt lika mycket som en haspel i 4000 storlek. De flesta större LP rullar som används till Gädda rymmer ändå mer. Men visst hyfsat mycket går på. 120m 0,28 sufix 832 blir rätt lagom.
      Jag skulle ju kunna tänka mig en tunn japansk flätlina på en rulle i 4000-storlek... CT Mag då... för havsöring... jag villhöver ha en...

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Jag skulle ju kunna tänka mig en tunn japansk flätlina på en rulle i 4000-storlek... CT Mag då... för havsöring... jag villhöver ha en...
        Tunn flätlina på en CT? Kan bli giftigt..

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

          Tunn flätlina på en CT? Kan bli giftigt..
          Ja, jag är sugen att testa på min... men ska lära mig att kasta med den och 11-fots spö med lätta beten till att börja med så just nu kör jag billig nylonlina från bulkrullar...

          Kommentera


          • Råkade köpa rullarna igår. Fick fom för några hundralappar så tog en risk och köpte dom. Har noll koll på värde. Det jag kunde hitta på nätet var ca 400 till 500 kr st. Är det någon som vet värdet? Den röda verkar vara ofiskad. Resevdelsburken i plåt är fylld med delar till den svarta rullen tror jag.
            Senast ändrad av Alman; 2022-11-13, 10:47.

            Kommentera


            • Är den svarta en 2100 sport?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                Är den svarta en 2100 sport?
                Nej tyvärr. Vet att dom kan gå för en bra peng. Det här är en vanlig 2000 record.
                Bifogade filer

                Kommentera


                • Ska köpa ett g ammat abu spö och provfiska lite med rullarna. Såg en Japan på tuben fiska med den röda som jag har och det verkade skitkul :-)

                  Kommentera


                  • Arjon var ju vanliga också :-)

                    Jag har en 2100 sport men i sämre skick än din... kommer lägga ut den på tradera när jag får lite ork till det.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                      Ska köpa ett g ammat abu spö och provfiska lite med rullarna. Såg en Japan på tuben fiska med den röda som jag har och det verkade skitkul :-)
                      ABU släppte ju ett spö till 100 års jubileet som ska efterlikna ett äldre spö. Jag köpte ett ABU Garcia - 100 Year Rod 11'0" 16-54g Casting 4-delat billigt till den gröna CT'n... det är säkert ingen optimal kombo på något vis men det ser gammalt ut i nyskick... :-) Det finns ju andra kastvikter och länger i den serien men nu börjar dom väl tunnas ut i butikerna så det kanske kan vara svårt att få tag i det man önskar. Jag är inne på att skaffa fler sådana spön till mina ambassadeurer och kanske till en mörrum.

                      Det kanske kan vara ett alternativ om du ska fiska med rullen... den ska väl toktrimmas :-D

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 868 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X