Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jag vill inte lägga upp bild nu. då kanske man kan koppla ihop annons å anv namn å så. kimmen kanske inte vill det.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
      jag vill inte lägga upp bild nu. då kanske man kan koppla ihop annons å anv namn å så. kimmen kanske inte vill det.
      För mig är det ok!
      Rullen ligger nu nerpackad och ska postas ikväll

      Kommentera


      • förvånad att ingen annan bjöd över. tyckte jag fick den billigt.
        hade kunnat betala så mycket för en svensktillverkad amba som jag bara samlar på oxå.
        men nu ska den fiskas med. går det att dra på UT trim på denna? stämmer mått å så?
        classe såg iofs ut att ha UT trimmat en sån här för 100 sidor sen
        tar bild å lägger upp när jag får den!

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

          Den är modellanpassad :-)
          Kul att man utvecklat en spole till en så pass udda rulle

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

            Kul att man utvecklat en spole till en så pass udda rulle
            Håller med. Tyvärr tillverkar dom inte många och det tog cirka ett år innan dom lyckades få fram två spolar. Vet inte om det blir fler men jag lyckades iallafall få tag på en tillslut. Lagrena var även dom svåra att få tag på. Udda storlek som inte finns på Abu längre.

            Har några fler byggen på gång i vinter. Delarna finns men svårt att hitta tiden tyvärr.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              Håller med. Tyvärr tillverkar dom inte många och det tog cirka ett år innan dom lyckades få fram två spolar. Vet inte om det blir fler men jag lyckades iallafall få tag på en tillslut. Lagrena var även dom svåra att få tag på. Udda storlek som inte finns på Abu längre.

              Har några fler byggen på gång i vinter. Delarna finns men svårt att hitta tiden tyvärr.
              Var original lagerna så pass dåliga?
              För inte är det väl bussningar i den här original?
              Jag har ett exemplar av den röda 1000 med bussningar, nyskick och ofiskad men tänkte väl testa lite nostalgifiske med skeddrag till sommaren.

              Har du testat din 1000c?
              Jag blev sjukt nöjd med Ultra mag 1an med Availspolen, skulle vara kul om även dessa blir lika trevliga med en lättare spole :⁠-⁠)

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Var original lagerna så pass dåliga?
                För inte är det väl bussningar i den här original?
                Jag har ett exemplar av den röda 1000 med bussningar, nyskick och ofiskad men tänkte väl testa lite nostalgifiske med skeddrag till sommaren.

                Har du testat din 1000c?
                Jag blev sjukt nöjd med Ultra mag 1an med Availspolen, skulle vara kul om även dessa blir lika trevliga med en lättare spole :⁠-⁠)
                Så tänker jag oxå, sitter föga förvånande bussningar även i min röda 1000. Har tagit för givet att det i den svarta 1000C sitter kullager, vad skulle annars C vara beteckning för frågar sig vän av ordning?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                  Var original lagerna så pass dåliga?
                  För inte är det väl bussningar i den här original?
                  Jag har ett exemplar av den röda 1000 med bussningar, nyskick och ofiskad men tänkte väl testa lite nostalgifiske med skeddrag till sommaren.

                  Har du testat din 1000c?
                  Jag blev sjukt nöjd med Ultra mag 1an med Availspolen, skulle vara kul om även dessa blir lika trevliga med en lättare spole :⁠-⁠)
                  Sitter ett lager och en bussning på dessa orginal. Jäkligt dåligt snurr på grejerna. Men med sköljda lager och Avail spole så är det fortfarande inte världens snurr. Tror både lager och spole behöver köras in. Rullen är ofiskad och man känner att spolen sitter "tight".

                  Detta gäller både orginal som Avail spolen. Antagligen så tar den emot i bromsbanan och spolaxeln sitter tight i pinjondrevet. Kan ge en liten recension när den är infiskad :-)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                    Så tänker jag oxå, sitter föga förvånande bussningar även i min röda 1000. Har tagit för givet att det i den svarta 1000C sitter kullager, vad skulle annars C vara beteckning för frågar sig vän av ordning?
                    Ska finnas en variant av 1000c som har lager, en som har både lager och bussning (som min) och olika varianter av den röda (1000).

                    Alltså en röd med bussningar som är lätta att få tag på lager till, och en röd som har udda mått på sina bussningar som är svåra att hitta lager till.

                    Lite roligt hur många varianter Abu har lyckats få till på 1000 rullarna med tanke på att dom bara tillverkades under två/ tre år.
                    Senast ändrad av Alman; 2022-12-12, 15:15.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                      Ska finnas en variant av 1000c som har lager, en som har både lager och bussning (som min) och olika varianter av den röda (1000).

                      Alltså en röd med bussningar som är lätta att få tag på lager till, och en röd som har udda mått på sina bussningar som är svåra att hitta lager till.

                      Lite roligt hur många varianter Abu har lyckats få till på 1000 rullarna med tanke på att dom bara tillverkades under två/ tre år.
                      Jaha där ser man!

                      Instämmer, de har tydligen micklat en del med dom under den korta tiden…

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 868 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X