Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Kimmen
Du hade rätt så klart. Ingen IAR på min 5500C som dessutom visade sig vara en 5500 från 78 med bussningar
Gissar att jag blandade ihop mina två första rullar som jag använde till Jerk. Det var min andra jerk rulle som hade IAR ( en mycket nyare och modifierad 5500C)
Hittade en hel del gamla delar när jag letade reda på rullen som till sist visade sig vara hemma i en övergiven plano box. Nu blev jag sugen på nya projekt och en del kompletterande inköp av delar
- 2 gillar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Smolt Visa inläggKimmen
Du hade rätt så klart. Ingen IAR på min 5500C som dessutom visade sig vara en 5500 från 78 med bussningar
Gissar att jag blandade ihop mina två första rullar som jag använde till Jerk. Det var min andra jerk rulle som hade IAR ( en mycket nyare och modifierad 5500C)
Hittade en hel del gamla delar när jag letade reda på rullen som till sist visade sig vara hemma i en övergiven plano box. Nu blev jag sugen på nya projekt och en del kompletterande inköp av delar
Släng upp bild vettja :-)
- 1 gilla
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
- 2 gillar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
Den där amban är extremt snygg!! Är avundsjuk.
Jag gillar den här färgen och även den röda... och den gröna som fanns på Pro Shop. I just den här färgen som väl kallas champagne skulle jag även vilja ha en 5501 i lika bra skick.
Är det någon som har koll på vilket år den här färgen kom?Senast ändrad av Xerup; 2023-01-30, 20:33.
Kommentera
-
Allt är till salu... för rätt pris ;-)
Jag gillar den här färgen och även den röda... och den gröna som fanns på Pro Shop. I just den här färgen som väl kallas champagne skulle jag även vilja ha en 550 i lika bra skick.
Är det någon som har koll på vilket år den här färgen kom?Senast ändrad av Kolnej; 2023-01-30, 18:41.
- 2 gillar
Kommentera
-
Allt är till salu... för rätt pris ;-)
Jag gillar den här färgen och även den röda... och den gröna som fanns på Pro Shop. I just den här färgen som väl kallas champagne skulle jag även vilja ha en 550 i lika bra skick.
Är det någon som har koll på vilket år den här färgen kom?
gillar du att fiska den med original veven ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
jag har nog inte pengar för tillfället för vad en sån där är värd :-)
gillar du att fiska den med original veven ?
Vad jag däremot märker stor skillnad på är om det är en vev med eller utan kullager eller om någon har klämt in en bricka för att tighta till vevknopparnas spelrum.
Jag har börjat bygga lite på ett verktyg för att enkelt kunna montera kullager på dom här standardvevarna för att kunna bygga om mina egna vevar till priset av kullagren som går åt.
- 2 gillar
Kommentera
-
Jag har nog aldrig varit så kräsen vad gäller vevar och märker ingen större skillnad på en vanlig rak standardvev jämfört med en sån där insvängd som man exempelvis hittar på C4 eller JB.
Vad jag däremot märker stor skillnad på är om det är en vev med eller utan kullager eller om någon har klämt in en bricka för att tighta till vevknopparnas spelrum.
Jag har börjat bygga lite på ett verktyg för att enkelt kunna montera kullager på dom här standardvevarna för att kunna bygga om mina egna vevar till priset av kullagren som går åt.
- 1 gilla
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Wilier75Ny lina på rullen, att man sedan sitter och torrvevar betyder att fiskeabstinensen är påtaglig nu!...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2023-03-07, 20:55 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav esox88Fick hem denna lilla Ambassadeuren i veckan.. Varit tomt på rundgavlar här hemma alldeles för länge.....1 Foto
-
2023-03-07, 20:18 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerDå har jag äntligen kommit ut och börjat kasta in rullen. Klart trevlig bekantskap!
Helt...1 Foto-
2023-03-01, 18:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av pygmen, 2014-03-05, 18:58
|
15 svar
2 691 visningar
0 gillar