Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    JontaK

    Väldigt bra bilder du delar med dig av!
    Kul :-)


    Har du fiskat med någon Eon?
    Att dem helt var tillverkade i plast visste jag inte, en riktigt udda modell helt klart!
    Skulle va intressant med en fiske recension av en sådan?
    Vilket år introducerades den?
    Det är kul med ett arkiv över gamla synder...

    Jag har fiskat EON i flera versioner.
    Förutom den vanliga (vilken bilderna visar) finns även Pro och en SW-variant.
    Pro har delar av kolfiber samt magnesium och någon form av specialkullager som snurrar för evigt.

    Den enda av dem jag använt tillräckligt för att uttala mig om är just plastvarianten i 3600-storlek.
    Icke vevgavel tenderar att sitta lite löst, gummit på gavlarna släpper och plasten ger en minst sagt bräcklig känsla.
    Dessutom blir den potentiellt utmärkta slirbromsen gärna ryckig.
    Alltså som jag skrivit tidigare; en underbar rulle! : D

    Jag gillar den i allmänhet för den knasiga konstruktionen och i synnerhet för den planetväxlade drivningen.
    Funkar helt okej till medellätt fiske och kastar faktiskt bra.
    Vet inte när EON kom, tidigt 2000-tal skulle jag gissa, kanske tidigare.
    En EON med stativ av fräst aluminium och gavlar av något mer potent kompositmaterial eller aluminium där också samt lameller i kolfiber hade varit en makalöst bra rulle men en sådan tillverkad i Sverige hade troligen snuddat vid femsiffrigt pris idag...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Fick precis ett mail från böjda, dom ber om ursäkt för misstaget och denna rulle finns inte heller kvar. Jag har suttit i två veckor och dreglat på en såld rulle :-)
      Tjena.
      Micke på Böjda Spön här.
      Får verkligen be om ursäkt för fadäsen med rullen du beställde. Det hela blev minst sagt rörigt.....

      För det första så visar bilden på vår webbshop en rulle med sidotangent och dessutom i fel storlek.
      När vi sedan gick in och sökte i vårt lagersystem visade det sig att även artikelnumret var fel och hörde till en helt annan rulle varav att saldot inte stämde. Vi hade alltså inte många rätt där....

      Däremot gjorde vi en ordentlig översyn av rullarna i alla våra tre butiker + lagret och nu har vi plötsligt två rullar i lager!
      en 4601 och en 4600, båda med tumtangent alltså.

      Ingen av dessa var med i det nya lagersystemet vi håller på att implementera i och med bytet av plattform till webbshopen.
      Så det var flera aspekter som ställde till det med din order vilket egentligen inte får hända men som alltså nu gjorde det.

      Så jag vill återigen be om ursäkt.

      Med vänlig hälsning
      Micke

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg

        Tjena.
        Micke på Böjda Spön här.
        Får verkligen be om ursäkt för fadäsen med rullen du beställde. Det hela blev minst sagt rörigt.....

        För det första så visar bilden på vår webbshop en rulle med sidotangent och dessutom i fel storlek.
        När vi sedan gick in och sökte i vårt lagersystem visade det sig att även artikelnumret var fel och hörde till en helt annan rulle varav att saldot inte stämde. Vi hade alltså inte många rätt där....

        Däremot gjorde vi en ordentlig översyn av rullarna i alla våra tre butiker + lagret och nu har vi plötsligt två rullar i lager!
        en 4601 och en 4600, båda med tumtangent alltså.

        Ingen av dessa var med i det nya lagersystemet vi håller på att implementera i och med bytet av plattform till webbshopen.
        Så det var flera aspekter som ställde till det med din order vilket egentligen inte får hända men som alltså nu gjorde det.

        Så jag vill återigen be om ursäkt.

        Med vänlig hälsning
        Micke
        Ingen fara, det är sånt som händer, jag uppskattar att ni tar er tid och kontaktar mig. Finns rullen kvar 4601? Då får ni gärna skicka den till mig på samma adress och faktura. Eller behöver jag gå in och göra om beställningen?

        Mvh Alan

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

          Ingen fara, det är sånt som händer, jag uppskattar att ni tar er tid och kontaktar mig. Finns rullen kvar 4601? Då får ni gärna skicka den till mig på samma adress och faktura. Eller behöver jag gå in och göra om beställningen?

          Mvh Alan
          Nu blev det ett litet dilemma här då det plötsligt är flera som visat intresse för 4601:an.

          Men jag har tagit ett beslut och eftersom du var först på den och faktiskt gick in på shopen och beställde den, är det mest rättvist att du också ska ha den.
          Hoppas innerligt att alla andra inblandade har förståelse för detta så att inga sura miner uppstår.

          Jag har väckt liv i din order igen Alman.
          Så på måndag ska jag personligen packa ner din 4601 med kärlek och skicka den till dig.

          Mvh
          Micke

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg

            Nu blev det ett litet dilemma här då det plötsligt är flera som visat intresse för 4601:an.

            Men jag har tagit ett beslut och eftersom du var först på den och faktiskt gick in på shopen och beställde den, är det mest rättvist att du också ska ha den.
            Hoppas innerligt att alla andra inblandade har förståelse för detta så att inga sura miner uppstår.

            Jag har väckt liv i din order igen Alman.
            Så på måndag ska jag personligen packa ner din 4601 med kärlek och skicka den till dig.

            Mvh
            Micke
            Fan vad grym du är Micke. Tack som fan. Uppskattar verkligen ditt engagemang och hjälpsamhet . Inte många som går den här längden för ett mindre misstag.

            Vilken jäkla kundservice, otroligt.

            Som tidigare nämnt i mina inlägg så har jag tittat på rullen i flera veckor innan jag fick lön och kunde beställa den.

            Tack Micke, du är en stjärna :-)

            Nu ska jag ut och fiska, skitfiske på dig

            Mvh Alan

            Kommentera


            • Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Abu Ambassadeur 5600C https://www.blocket.se/vi/90695200.htm

              Ett klipp för nån högervevare som gillar rödknapp

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Fan vad grym du är Micke. Tack som fan. Uppskattar verkligen ditt engagemang och hjälpsamhet . Inte många som går den här längden för ett mindre misstag.

                Vilken jäkla kundservice, otroligt.

                Som tidigare nämnt i mina inlägg så har jag tittat på rullen i flera veckor innan jag fick lön och kunde beställa den.

                Tack Micke, du är en stjärna :-)

                Nu ska jag ut och fiska, skitfiske på dig

                Mvh Alan
                Trodde först inlägget gällde Micke och sportfiskeboden, deras bemötande och service är världsklass på!
                Märkte att inlägget gällde Böjda Spön.
                Har beställt därifrån och har inget negativt att säga om de.
                Senast ändrad av Wilier75; 2020-05-02, 13:00.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                  Trodde först inlägget gällde Micke och sportfiskeboden, deras bemötande och service är världsklass på!
                  Märkte att inlägget gällde Böjda Spön.
                  Har beställt därifrån och har inget negativt att säga om de.
                  Mike på sportfiskeboden har hjälpt mig mycket när det kommer till att mecka rullar. Även hans kollegor på sportfiskeboden har varit högst behjälpliga. Bra gubbar det där:-)

                  Men som du säger gällde detta inlägg Mike på böjda spön :-)




                  Kommentera


                  • BS/Tre S gjorde helt rätt givet omständligheter!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      BS/Tre S gjorde helt rätt givet omständligheter!
                      Helt klart, jag vågade inte köpa eftersom det var fel rulle på bild så jag mailade och ställde frågan men alman betalade först och även om det köpet backades så var han först. Jag är helt överens med Micke.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X