Ja har ett StrikePro Connector 6' 4oz som ja verkligen älskar å fiska med, MEN! nu (eller, nä, det har pågått en längre tid men blir ju sakta men säkert sämre å sämre) har rullfästet verkligen börjat strula... det har sen länge varit benäget å dela på sig (själva "skruvdelen" och den rörliga "lås-bygeln" eller va man ska säga) vilket gör det allt jobbigare å jobbigare å plocka av rullen när ja väl sulat fast den liksom.
Och, ptja, jag gillar ju å olja å pilla me rullen vilket är betydligt enklare å göra efter avslutad fisketur om man kan plocka av den liksom...
Sen, detta känns inte hållbart i längden, visst, ja kommer ju alltid få loss rullen, men, med eskalerande behov av våld så känns de som att inom kort kommer jag stå där utan spö (och/eller ett spö där jag använder en slangklämma som främre del av rullfäste
vilket låter visserligen funktionabelt men besvärligt i längden).
Så, min fråga är? hur pass besvärligt är det att byta ut rullfästet (eller hela handtaget eller vad som än krävs) och, hur pass kostsamt är det???
Är ju inte som att det är ett så våldsamt dyrt spö ändå i grunden direkt
men, ja e fattig å föredrar å fiska framför att jobba så... ptja... ju billigare jag kan lösa det desto bättre liksom. Har väl också länge funderat på å försöka köpa på mig typ ett beggat Buster Jerk Stiff, eller ett till Connector som "utifall-att"-spö, men, inte kommit till skott där ännu, kostnad å att hitta ett som e smidigt å handla har stoppat där.
Vad tror ni som vet mer om spöbygge?
är det en vettig grej å göra?
sjukt besvärligt?
behövs det mycket "runt-i-kring"-material för en sån operation? liksom utöver reservdel(ar) vad mer behövs för att kunna genomföra nåt sånt här?
Mvh
/peter
Och, ptja, jag gillar ju å olja å pilla me rullen vilket är betydligt enklare å göra efter avslutad fisketur om man kan plocka av den liksom...

Sen, detta känns inte hållbart i längden, visst, ja kommer ju alltid få loss rullen, men, med eskalerande behov av våld så känns de som att inom kort kommer jag stå där utan spö (och/eller ett spö där jag använder en slangklämma som främre del av rullfäste

Så, min fråga är? hur pass besvärligt är det att byta ut rullfästet (eller hela handtaget eller vad som än krävs) och, hur pass kostsamt är det???
Är ju inte som att det är ett så våldsamt dyrt spö ändå i grunden direkt

Vad tror ni som vet mer om spöbygge?
är det en vettig grej å göra?
sjukt besvärligt?
behövs det mycket "runt-i-kring"-material för en sån operation? liksom utöver reservdel(ar) vad mer behövs för att kunna genomföra nåt sånt här?
Mvh
/peter