tips på multiverktyg (leatherman) runt 500kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på multiverktyg (leatherman) runt 500kr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • tips på multiverktyg (leatherman) runt 500kr

    Har ni några tips? Tänkte önska mig i julklapp

  • #2
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Har ni några tips? Tänkte önska mig i julklapp
    Just en leatherman får du nog inte för 500:- då det är livstids garanti på dom
    Jag köpte min för säkert 15 år sen av en polare som importera dom, för 1500:-
    Jag kan visserligen höra med han om han fortfarande kan fixa. Men det finns ju andra märke som är mycket bra och för 500 kan man få en rätt fin
    Återkommer till dig om han fortfarande kan fixa

    Edit:
    Googlade lite och hittade denna
    http://www.milrab.se/leatherman-skel...FYX2cgodPlEGQQ

    Kanske dom har gått ner i pris på 15 år
    Senast ändrad av Classe69; 2016-11-25, 21:21.
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Det finns minst ett 10-tal på cdon.com för mellan 400-650kr, så det finns flera frågan är bara vilken man skall välja, eller önska...

      Kommentera


      • #4
        Jag köpte en Leatherman OHT på XXL för 899kr förra året. Kolla om de har nån schysst rea ikväll.

        Jag köpte OHT för att man kan nå alla verktyg med en hand och på så sätt är den utmärkt. Dock så är den förhållandevis stor och har få verktyg. Jag har den mest till att öppna kartonger och lossa krokar vilket den gör bra
        Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

        Kommentera


        • #5
          Här har du en som jag personligen kan rekommendera. Efter flera års misshandel håller den fortfarande ihop förbluffande bra...

          https://www.xxl.se/gerber-bear-gryll...075433_1_style

          Kommentera


          • #6
            Använder sedan några år en Leatherman Kick både i jobbet och på fritiden och den får jobba ganska ofta och har funkat bra, som vaktmästare så är det ofta småskruvande och fixande och då denna alltid sitter i bältet så är det ofta den jag börjar med och får jag inte till det så får jag knata iväg och hämta verktygslådan men förvånande ofta löser den uppgiften.
            Enda jag inte använder så hårt är kniven där har jag en enkom fällkniv av enklare modell som får ta stryk men till små skärjobb är kniven på Kicken bra och vass men inget att karva och bända med, gav om jag minns rätt dryga 400kr för den och klart prisvärd.

            Kommentera


            • #7
              Har en leatherman wave och juice s2. Juicen är den som följer med ut, använt den flitigt i runt 5 år och man får verkligen vad man betalar för.
              Wave är också riktigt grym men större å tyngre.

              Gerbers va bra för 15 år sedan men inte längre, lägg till lite å köp en leatherman juice s2 tycker jag.

              Kommentera


              • #8
                Har TS verkligen funderat på om det är nödvändigt att släpa på en tung Leatherman?

                Personligen har jag för länge sedan gått från multitång till en Victorinox Outrider och aldrig ångrat det. Ärligt talat så har jag dessutom använt min Victorinox Rambler och en filékniv och klarat mig alldeles utmärkt också med denna konfiguration.

                Om man trots allt vill vara säker och ha en tång med sig så är det mer praktiskt att använda en dedikerad tång. Dessa är inga kompromisser och avsevärt mer lämpliga till fiskegöromål än den tång som sitter på diverse multiverktyg.

                ~Paul~

                Kommentera


                • #9
                  Jag kommer kanske inte i första hand använda denna rent fiskemässigt. Men kan vara bra att säga med sig då våra små motorer ofta krånglar lite. Denna kommer användas hemms som i garaget, eller ute på fjället när man fiskar o vandrar.

                  Tänger för att lossa krokar i gäddkäftar har jag bättre saker till.

                  Kommentera


                  • #10
                    har man väl börjat använda ett multiverktyg så kommer man inte klara sig utan det sen.
                    jag har alltid min leatherman juice s2 med mig.

                    fiskemässigt så änvänds den inte så ofta, kanske för något akut tackel bygge ute på sjön, eller för å öppna en amba av någon anledning.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 496 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 833 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 668 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 550 svar
                    229 650 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Tylön
                    av Tylön
                     
                    Arbetar...
                    X