Shakespeare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shakespeare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Killen i videon hade inga problem med sköra spötoppar alla fall själv har jag endast petat med ett 5" agility ul spö någon gång. Kunde lika bra ta en tunn videungskvist så sladdrigt det va.

Men utan direkt egna erfarenheter så känns det som det är ett etablerat o världskänt fabrikat

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Killen i videon hade inga problem med sköra spötoppar alla fall själv har jag endast petat med ett 5" agility ul spö någon gång. Kunde lika bra ta en tunn videungskvist så sladdrigt det va.

Men utan direkt egna erfarenheter så känns det som det är ett etablerat o världskänt fabrikat
      Ugly stix är tillverkat av Shakespeare men är dock ett helt annat spö. Är fortfarande inte övertygad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
        Jag hade ett Shakespeare Agility resespö. Toppen rök vid ett bottennapp en gång trots att behandlingen inte var orimligt hård mot spöt. Har fått hundratals bottennapp med andra spön i samma prisklass och aldrig varit med om samma sak. Är därför för egen del skeptiskt mot Shakespeare.
        Utan att ta hänsyn till fabrikat slits de flesta spön sönder vid bottennapp eller krossas av bakluckan på bilen....

Nothing is forever!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2017-09-14, 14:59.

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
          Det är ett lågprismärke iaf. Vilket i min värld är samma sak som budgetmärke.

Är detta lätta surfspö jag är intresserad av. Bra längd och kastvikt men är som sagt inte säker på hur bra kvalitén är.
          https://www.waveinn.com/nautical-fis...ss/136450072/p
          Allt är en definitionsfråga. Ett spö som kostar 1000 kr med rabatt är inte lågbudget i mina ögon.

Shakespeare skulle jag vilja kalla otroligt prisvärt. De har ju dyrare spön också.

Döm inte ut Agility-serien bra för att någon knäckt spöet vid bottennapp.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Mina herrar, Old Firehand och Sir Fish-a-lot, jag delade enbart min erfarenhet. Kan givetvis inte säga att allt Shakespeare gör är skit. Men jag är för egen del lite skeptiskt mot märket. Jag kanske fick ett så kallat "måndagsexemplar".
            http://enamatorfiskare.blogspot.se
            Instagram enamatorfiskare

Kommentera

As You Like It.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Allt är en definitionsfråga. Ett spö som kostar 1000 kr med rabatt är inte lågbudget i mina ögon.

Shakespeare skulle jag vilja kalla otroligt prisvärt. De har ju dyrare spön också.

Döm inte ut Agility-serien bra för att någon knäckt spöet vid bottennapp.
                Hehe jag har inte dömt ut något spö. Jag har bara ingen erfarenhet av märket förutom att man ser deras grejer ofta när man surfar runt bland fiskegrejer på nätet. Är dock lite fördomsfull när det gäller billiga fiskegrejer. Går ju ofta dra en parellell mellan lägre pris och dålig kvalitet. Sen vet jag att det inte alltid är så. Frågan är dock om jag vågar chansa.

Länkade bara till waveinn.com för att visa spöt- Det finns tex på anglingdirect.co.uk för ca 650kr vilket gör spöt till ett *tadam* budg... Skämt åsido, ett alternativ är att köpa spöt och känna på det och provkasta det lite med rätt rulle och om det inte känns helt ok använda det som reservspö. Eller så köper jag Daiwa Ardito spöt direkt. http://www.daiwa.com/us/contents/rod...ods/index.html

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  As You Like It.

Macbeth... men min favorit är Mach II Commercial Match. Fiskar som En Midsommarnattsdröm!
                  Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2017-09-15, 09:25.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  24 svar
                  2 241 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13