Digitalkamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Digitalkamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av g0wdn
    filmen blir väl i 640x480 eller nått liknande , jämnfört med tex 3072x2304 när man tar ett kort med schysst kvalla ?
    Precis, det räcker ju inte ens till att skriva ut ett "vanligt" kort och ha en någolunda kvalite.
    sigpic

Kommentera

[QUOTE=Flodebanan]Man måste ju vara en i klarvattenssjö och i princip använda cyklop för att det skall bli ngt att ens börja med

Jag tycker att mina bilder i mitt album är helt okej och dom är tagna med varken cyklop eller i en ren och klar sjö men du är ju som vanligt allmänt störig och gnäller. bygg en volvo och härja mindre.

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
        Jag tycker att mina bilder i mitt album är helt okej och dom är tagna med varken cyklop eller i en ren och klar sjö men du är ju som vanligt allmänt störig och gnäller. bygg en volvo och härja mindre.

Håller med dej där

Kommentera

[QUOTE=LordPike]
          Ursprungligen postat av Flodebanan
          Man måste ju vara en i klarvattenssjö och i princip använda cyklop för att det skall bli ngt att ens börja med

Det jag menade med cyklop (fungerar även med spegel) kan se vad som finns i "sökaren" och därmed blir korten mycket bättre. Annars får man ju bara chansa, och det krävs mycket träning för att kunna få med precis det man vill.

Du måste ju hålla med om att bilderna blir bättre om du tagit dom i t.ex. Vättern, eller ?

Tänk att få plåta bredsidan på en lax högt upp i vattenmassorna genom ett cyklop en dag med strålande solsken över Vättern
          sigpic

Kommentera

[QUOTE=Flodebanan]
            Ursprungligen postat av LordPike

Det jag menade med cyklop (fungerar även med spegel) kan se vad som finns i "sökaren" och därmed blir korten mycket bättre. Annars får man ju bara chansa, och det krävs mycket träning för att kunna få med precis det man vill.

Du måste ju hålla med om att bilderna blir bättre om du tagit dom i t.ex. Vättern, eller ?

Tänk att få plåta bredsidan på en lax högt upp i vattenmassorna genom ett cyklop en dag med strålande solsken över Vättern
            Men det var inte det du sa - du sa att man MÅSTE ha en klarvattensjö och cyklop...
            Olof tog en release-bild på en gädda förra vintern från isen och den blev skitbra tyckte jag (dessutom i en näringsrik, grund, skånsk damm....)! Med en digitalkamera så kan man också ta ett tiotal bilder och kassera de som inte blir bra... Men som sagt: gå och bygg en volvo istället eller nåt!
            Senast ändrad av CalleX; 2006-12-17, 20:40.

Kommentera

Nu gnäller ni ju minst lika mycket gossar

Kommentera

Ursprungligen postat av Swedish-Pro
                Filmar under vattnet är ju många som gör, och sen tar en "print screen" på ett "bild" i filmen som ser shyst ut.

Det var ju ett sällsynt korkat förslag - vilket man även ser på din bild...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 508 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57