Spö- & rullval, L/ML (snäppet över BFS)! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö- & rullval, L/ML (snäppet över BFS)!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Daiwa zillion 2024 som släpps nu har många intressanta spön och i denna tråd passar 7fot 1/8-1/2 ml r riktigt bra. Så grymt bra som gen1 var när den kom typ 08 så får man hoppas att denna serie lever upp till namnet. Tyvärr kommer vi nog aldrig se denna serie här.

    Kommentera


    • #92
      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

      Marknaden av rundgavlat är ju lite begränsad här i Svedala… ett billigt alternativ kan ju vara en moddad rulle från Dan Kung.

      https://www.dankung.com/product/modi...t-edition_3456

      i rätt färg kan den ju vid en snabblick ses som en rulle från Svängsta…

      Click image for larger version Name:	FIS302764647522A_9.jpg Views:	56 Size:	272,4 KB ID:	2636308
      Ser coola ut men parar nog hellre och på sikt köper svenskt.
      ​​​​

      Kommentera


      • #93
        Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Daiwa zillion 2024 som släpps nu har många intressanta spön och i denna tråd passar 7fot 1/8-1/2 ml r riktigt bra. Så grymt bra som gen1 var när den kom typ 08 så får man hoppas att denna serie lever upp till namnet. Tyvärr kommer vi nog aldrig se denna serie här.
        Har sett prov böjningarna på omnias tube kanal, han som testar dom verkar ju gilla dom.
        hade varit roligt att köra med zillion rullen

        Kommentera


        • #94
          Har en SLX MGL 71HG som ligger arbetslös, tänkte hitta nåt vettigt likvärdigt budgetspö i klassen "L" för att kasta mestadels lätta borrevobbler och andra "vevabeten" med, 6-12gram ungefär.

          HIttade dessa tre på söder, tänkte man kanske kunde få lite feedback på dem här. Nån som har känt på dem?


          ​​​​​​https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...variant=134923

          ​​​​​​https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...SLXC610MLG2AEU

          ​​​​​​https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ariant=1525601

          Kommentera


          • #95
            Provade lite olika spön inför vår fisket för jigg-free rig-micro och jag kör bara med z-mans grejer och westins 5gr skallar
            Bifogade filer

            Kommentera


            • #96
              Min främsta "go to"-rulle gällande L-fisket har ju en längre tid varit en Daiwa Alphas F jag byggt om med 7.2-växel samt spole från Alphas SV.
              Utväxlingen fungerar klockrent men SV-spolen har jag aldrig varit särskilt nöjd med, den är lite för karaktärslös i mitt tycke.

              Click image for larger version

Name:	AlphasFSV01b.jpg
Views:	285
Size:	443,1 KB
ID:	2637270
              Sedan idag sitter en R-spole i Alphasen istället, den ska även få sig ett par Hedgehog Air Ceramic som spollager.

              Fortsätter jaga ett lämpligt spö som kastar upp till max 15 gram, odelat.
              Den här rullen ska sitta på, kommer också byta spole fram och tillbaka för att få svart på vitt vilken som presterar bäst till olika betesvikter/typer i mitt tänka register om cirka 3-14 gram.

              Om någon har spöförslag, gärna något mer plånboksvänliga, tar jag gärna emot det.
              6'6"-7'4", från 1/16 eller 1/8oz till 3/8 eller 1/2oz i kastvikt, odelat är ett krav.

              Kommentera


              • #97
                Äntligen blev det lite väder så jag fick pröva mitt nya spö Perchzilla riktigt trevligt spö och lyckades peta upp några fiskar

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 557 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                468 svar
                107 790 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Julle68
                av Julle68
                 
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 615 svar
                233 916 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Serigös, 2016-01-02, 23:21
                62 svar
                11 659 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman
                 
                Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
                30 svar
                3 334 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg uffe62
                av uffe62
                 
                Arbetar...
                X