Spö- & rullval, L/ML (snäppet över BFS)! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö- & rullval, L/ML (snäppet över BFS)!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tommy_Lagebro
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Kan rekommendera metanium shallow edition. Den bästa rullen jag har för mitt ML fiske, och jag har en del rullar. Beställ från Japan så får du den för ca 3000 lusentappar
    Har du nån bra länk?
    Kollar oxå runt lite

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg

    Fy fan vad dyrt!
    I förhållande till vad???

    Allt är relativt ;-)

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
    Vilka multirullar ska jag kolla efter till 7-15g beten?
    Tänkta till borre, öring, regnbåge fiske och till största delen med wobbler 7-11g. I mindre vatten där det inte blir längdkastnings VM.
    7-15 gram och inga krav på långa kast så kan du blunda och peka på i princip vilken rulle som helst i den lätta/medellätta klassen och den kommer göra jobbet.

    Lämna en kommentar:


  • Young Waterfoot
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    ca 3000 lusentappar
    Fy fan vad dyrt!

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Kan rekommendera metanium shallow edition. Den bästa rullen jag har för mitt ML fiske, och jag har en del rullar. Beställ från Japan så får du den för ca 3000 lusentappar

    Lämna en kommentar:


  • Storborre
    replied
    Vilka multirullar ska jag kolla efter till 7-15g beten?
    Tänkta till borre, öring, regnbåge fiske och till största delen med wobbler 7-11g. I mindre vatten där det inte blir längdkastnings VM.

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Tänker du då det är aluminium stativ? Är det det som är skillnaden mellan Zillion och Steez av den generationen så kan det stämma då morethan är i aluminium (saltvattentålig).
    Dålig koll på nya Daiwor men Morethan är definitivt väldigt lik (men inte identisk) Steez A TW, som även den har stativ av aluminium.
    Vevgavlarna är mycket lika, precis som vissa fästpunkter samt delar av stativen.

    Har haft båda modellerna hemma men inte samtidigt så jag tillåter mig gissa lite.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg

    Kul köp! Kollat en del på den och att ha till havsöringsfiske. Berätta gärna mer om hur den presterar
    Absolut. Det ska jag göra :-)

    Lämna en kommentar:


  • beachcast
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Fick hem en Morethan med slp vev och zpi spole. Även lagrena är bytta till air hd. ZPI spolen verkar ha en fixerad rotor, ska tydligen presterar bra i det lättare registret. Vet att rulle är tillverkad för lite tyngre fiske men då den har "trimmats" att hantera lättare beten tänkte jag fiska l/ml fikse med den.

    Ni som vet vilken plattform den är byggd på (steez 1016) tror jag, har ni något tipps på ett grymt spö?

    Click image for larger version Name:	20230213_091427.jpg Views:	0 Size:	2,28 MB ID:	2617453
    Kul köp! Kollat en del på den och att ha till havsöringsfiske. Berätta gärna mer om hur den presterar

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Har för mig att plattformen är Zillion
    Tänker du då det är aluminium stativ? Är det det som är skillnaden mellan Zillion och Steez av den generationen så kan det stämma då morethan är i aluminium (saltvattentålig).

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 148 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X