Lawson Atlantic Salmon S2 12' ->70g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lawson Atlantic Salmon S2 12' ->70g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lawson Atlantic Salmon S2 12' ->70g

Mitt Berkeley 12 fot gav upp idag under fisketur, sönder i rullfästet.
    Reklamera spöt tre gånger tidigare och har nu lessna på Berkeley.
    Beställde ett Lawson Atlantic Salmon 12 fot, ska ha till mitt bombafiske. Har ingen erfarenhet av märket eller liknande och tänkte fråga här.
    Bifogade filer

Så hittade jag tråden din till slut
    Lägger in några länkar till "fiskeporr" där Lawson Atlantic Salmon spön används i laxfighter så ser man aktionen i spöt, håll till godo!

https://youtu.be/q8W2Z2kYjG4 Haspel
    https://youtu.be/BvV9txI4yPQ Haspel
    https://youtu.be/R7_GfqAswL4 13 fot multi.

Kommentera

Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
      Så hittade jag tråden din till slut
      Lägger in några länkar till "fiskeporr" där Lawson Atlantic Salmon spön används i laxfighter så ser man aktionen i spöt, håll till godo!

https://youtu.be/q8W2Z2kYjG4 Haspel
      https://youtu.be/BvV9txI4yPQ Haspel
      https://youtu.be/R7_GfqAswL4 13 fot multi.
      Tack!
      Ute provkasta med 22 grader i vattnet hade jag inget hopp få någon fisk jag ville ha på kroken.

Ett välbyggd stabilt spö med fin balans och aktion, lätt medvind men väldigt nöjd med kastlängd.
      Ett förhållande lätt spö dessutom trots 12 fot, klart nöjd och förhoppningsvis får man drilla någon blank fisk med spöt inom en snar framtid.

Kommentera

Kan jag tro. Jag har suttit och läst väldigt mycket om utrustningar och laxfiske på Fiskersiden.no och där nämns Lawson som ett solklart förstaval när det handlar om spinnfiske om man vill ha det bästa. Det råder en stor brist på längre spön för multrullar idag tyvärr.

Fiskesnack går ju numera inofficiellt under namnet "Gäddsnack" så jag tycker det är viktigt att försöka blåsa lite liv i trådar som handlar om fiske efter blankt isället för bara grönt.

Är det på Vättern du fiskar då?

Kommentera

Håller helt med dig angående längre spön, har letat och gått som en damsugare över nätet efter ett längre bra spö i rätt kastvikt.

Nja bor i Eskilstuna så blir mycket fiske i närheten men ta sig upp till Älvkarleby är alltid trevligt.
          Mitt ex föräldrar bor i Jönköping, men hindrar ju inte mig att ta Vättern också.
          Är det främst där du doppar linan?

Kommentera

Har gått över helt till bombarda för allt mitt fiske, även gröna fiskar med större flaxiga flugor.
            Rolig och väldigt effektivt fiske, blir också mycket regnbåge med fluga och bombarda.
            Sedan ta sig iväg och fiska lax och hö då och då. Inte precis så att jag kan åka iväg och fiska dessa arter efter jobbet.

Kommentera

Jag bor i Sundsvall så laxen jagar jag i Bergeforsen (Indalsälven) och även Ljungan förr om åren innan flugfiskemaffian fullständigt tog över makten i fvo:n där

Anledningen till att jag undrade om du fiskade i Vättern var att du sa att du fiskade med bombarda, och det är ju huvudsakliga sättet att jaga lax på där...för jag uppfattade det som att det var ädelfisk du var ute efter?.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                Har gått över helt till bombarda för allt mitt fiske, även gröna fiskar med större flaxiga flugor.
                Rolig och väldigt effektivt fiske, blir också mycket regnbåge med fluga och bombarda.
                Sedan ta sig iväg och fiska lax och hö då och då. Inte precis så att jag kan åka iväg och fiska dessa arter efter jobbet.
                Å fan!, då hajjar jag, trodde du höll på med laxfiske och sånt. Bombarda kräver ju lite längre spö så då förstår jag varför du valde 12 fot.

Kommentera

b
                  Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg

Å fan!, då hajjar jag, trodde du höll på med laxfiske och sånt. Bombarda kräver ju lite längre spö så då förstår jag varför du valde 12 fot.
                  Blir lite lax också men det fisket kräver lite mer logistik att bedriva pga geografiska platsen jag lever på.
                  Har alltid gillat lite längre spön dessutom.

Trevlig!
                  Börjar väl bli varmt i vattnet även i trakterna runt dig nu?

Kommentera

Vattentempen skenar fullständigt, i torsdags var det 34 grader varmt. I sån värme går det inte ens att vara ute och fiska, då blir det till att att fiska på nätterna.
                    Abborrfisket är det enda som gynnas av det här vädret, men det behövs regn nu, det ska gudarna veta. När man är ute i skogen och går är det så torrt att mossan frasar och pulveriseras under fötterna på en.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 788 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62