jag köpte ett conolon 10fots 7-28g och en amb 5500 cs pro rocket för 700:-nytt. det tänkte jag använda till öring med typ 10-15 grams drag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hittar ingen grym utrustning :(
Collapse
X
-
Ja det låter som en fin setup, blir nog något likande för mig men med ett Beast eller speedmaster 11" spö.Ursprungligen postat av christer Visa inläggjag köpte ett conolon 10fots 7-28g och en amb 5500 cs pro rocket för 700:-nytt. det tänkte jag använda till öring med typ 10-15 grams drag.Senast ändrad av Gurre; 2007-03-09, 18:02.
Kommentera
-
Multi multi multi multi multi multi multi smultron
Precis som de stora grabbarna - Det är bra det.Ursprungligen postat av Gurre Visa inläggJag har blivit lite såld på multirulle
Kika på en multirulle i 45/4600 storlek, då får du en riktigt fin rulle.
Fixa till lagren så går den som f..
Ta bort allt äckligt ABU-fett i lagren och linspridare, med aceton,
smörj med någon droppe rocket oil - Ojojoj
Gillar du vacker elegans kolla då på 4500 Heritage
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Det har jag också varit, hela livet egentligen, men............så kom stranden med massa trän och buskar. Där utanför gick don sa..... öringarna och jagade småfisk. Ett par kast gick bra, men så......bzzzzzzz-smack och vilket sa.... kråkbo, för jag satte draget i en gren i utkastet och backlashen gick inte att stoppa.Ursprungligen postat av Gurre Visa inläggJag har blivit lite såld på multirulle
Precis samma problem kommer du att uppleva, men med en tunn flätlina går inte en backlash att reda ut. För att inte snacka om motvind, det är ju då som fisken finns där, utanför dig. Snacka om problematiskt at kasta 7-12 grammare i motving utan backlash...hmmmm lycka till säger jag bara.
Efter att jag tvingats till att inköpa div. haspelrullar typ Daiwa theory och liknande har den här typen av fiske upphört att gälla kråkbon, strategi før att undvika motvind o.s.v. till att gälla val av bete för att få hugg. Ett tips, använd multirullar till det tyngre fisket och haspel för det här fisket, rent strategiskt som sagt. mvh FlodströmMvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Tyska Sportex har nog vad du söker.
Tyvärr så är det mest haspelspön de gör så visst de är kanske inte riktigt va du söker ändå:-) Rospiggenssportfiske hade sportex innan, men nu vet ja ej om de säljer det längre. Fiske & Fiskar har sålt Sportex med. Annars är det till att gå in på någon tysk fiskebutik, typ www.catchcompany.de där de kan leverera sportex spön till sverige.
Får det kosta lite mer så har du RST, M3 serien har spön i den klassen du söker, men då får man ju punga upp med lite mer riksdaler:-) Kolla med Lundgrens (www.lundgrensfiske.com) då de säljer RST
mvh/Jon- Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -
Kommentera
-
Japp du e inte ensam. Jag har en Amba 1500 som sprätter iväg 7gr. jiggar hur långt som helst. Men det kostar o de e värt pengarna jag lovarUrsprungligen postat av Gurre Visa inläggJag har blivit lite såld på multirulle
. Kontakta den här killen http://www.utreel.com/
En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 345 visningar