Silvers aluminiumbåtar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silvers aluminiumbåtar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det som man ska prioritera är att ha en båt med mittpulpet! Jag är grymt sugen på den största Silvern med en 225 hk på. Kommer nog snart

Kommentera

Ursprungligen postat av 5opan
      Yes!

Jag slog till med en Arkip förra hösten.
      Är mycket nöjd, mycket fin båt med bra planering.
      Lite bankig i motsjö men det är ju nästan alla aluminium båtar.

/Johan
      Har varit ute med polarens Arkip några gånger (har själv en Buster L) o det är ungefär som du säger men skrovformen gör att Arkipen slår betydlig mer än vad bustern gör, helt klart.
      Annars är det en trevlig båt att fiska ifrån.
      Att båten bankar i motsjö har ingenting med att den är tillverkad i aluminium att göra. Även plastbåtar bankar. Båtens längd och skrovform och vikt tror jag är mest avgörande.
      Buster L och jag är polare!

Kommentera

Lyfter tråden igen eftersom den ligger nära min frågeställning.
        Skall köpa ny gäddracer och väljer mellan Silver Fox DC, Buster L med dubbla pulpeter och Finnmaster 4900 CLX. 50 hp 4-takt på alla.
        Jag vill ha erfarenheter och rekomendationer om dessa båtar.

Skall andvändas som gädd/HÖ racer i Sthlm skärgård men måste dubbla som utflyktsbåt.
        Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

Kommentera

Min drömbåt ... http://www.si-ma.se/se/specs/

Kommentera

Silver Regerar

Tjo! Jag har en silverhawk, helt underbara båtar!

Jag personligen tycker att det är den ultimata spinnbåten, samt även en kanon båt att trolla ifrån iaf min då jag har en center pulpet.

Du gör inte bort dig om du köper en.

Kommentera

Silver vs buster

Hej

Silvern är en mycket bra båt, jämför man med bustern så går silvern bättre i vattnet, har mycket bättre v-form i skrovet, speciellt i fören.
              Har hört fler skräckhistorier kring mindre buster typ.RS, då den i sakta fart i HÅRD motvind stegrat sig och med nöd och näppe kommit ner på rätt köl, det är ett ex. som jag inte tror händer med en silver , då den är mycket mer v-formad än bustern i fören.

Annars ser ju silvern med sin plastinredning lite bättre ut tycker jag, modernare på ngt sätt.
              Men en buster M el. buster L är otroligt fina stadiga båtar att fiska ifrån.
              En kompis rattar en buster XXL och i den har jag vistats hundratals trollingtimmar på östersjön/Ålands Hav, och det är en mycket stadig och sjösäker båt även när det går grov sjö.
              Men det är ju en rätt stor båt också, ca 5.8 m lång tror jag.

Perx
              Ursprungligen postat av Sturgeon
              Någon som har eller har provat Silvers aluminiumbåtar, något att ha, eller?
              Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Go for Silver

Har haft en Buster RS i många år det är en kanon båt att den skulle vippa över tror jag är helt osannolikt men det stegrar sig kraftigt om man lastar mycket där bak och drar på full gas då står fören cirka 60 grader upp från ytan det är läskigt. Men det är en grym fiskebåt du kommer in överallt helt oöm och ruggigt andrahandsvärde. Tillsaken Silver föredrar jag dels för den fina gången i kraftigare sjö och trivsel faktorn med plast i båten det har också en isolerande inverkan det blir mindre skramligt helt enkelt.

Köpte en Galia 630 WA förra året en kanonbåt, tanken var att jag skulle kunna sova över på mina fisketurer men det blir lätt att man drar hem istället.

Så nu får det bli en Silver Eagle istället.

Kommentera

Alubåtar är alldeles för stöldbegärliga och det är synd. Annars är väl att dom blir alldeles för köldslagna i skrovet vid kall väderlek. Och att det låter för mycket inuti en båt av aluminium. Och vid brott på skrovet nästan omöjigt att få den i bra skick igen. Så bara fördelar är det ju inte som många vill påvisa.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                    Alubåtar är alldeles för stöldbegärliga och det är synd. Annars är väl att dom blir alldeles för köldslagna i skrovet vid kall väderlek. Och att det låter för mycket inuti en båt av aluminium. Och vid brott på skrovet nästan omöjigt att få den i bra skick igen. Så bara fördelar är det ju inte som många vill påvisa.
                    Köldslagna vet jag inte vad du menar, min Buster fick gå i det mest skiftande väderlek har fiskar dagen före julafton minus 5 det ända som fick stryk den dagen var fötter och händer båten var inga problem med.Har fiskat med Abelsson i Vättern i minusgrader i den silver han då ägde det gick hur fint som helst. En silwer skramlar inte mer än en plastbåt en buster skramlar mer. Stöld javisst men med kraftiga kättingar,motorlås och startspärr så funkar det....
                    Allt som är bra är ju tyvärr stöldbegärligt

Kommentera

Ingen som har en Simax Fisher??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 977 visningar