Är helt ny på ekolodsfronten, har fiskat mycket men aldrig kommit i kontakt med ekolod. Nu är det dags att skaffa ett lod då jag har en ny plasteka runt 4 m som ligger nära där jag bor och kommer såldes att hinna med många fina göspass i sommar. Nu till frågorna...
Om man köper ett stationärt lod, måste då batteri och hela svängen vara kvar i båten eller är det lätt att koppla bort tex ett mc batteri som driver lodet?
Jag vet att man kan ta bort själva displayen...
Varför jag vill ta med batteriet är för att det är stor stöldrisk där båten ligger. Är det någon risk att någon tar kringutrustningen (givare mm) till lodet om man tar med displayen hem?
tack på förhand
Om man köper ett stationärt lod, måste då batteri och hela svängen vara kvar i båten eller är det lätt att koppla bort tex ett mc batteri som driver lodet?
Jag vet att man kan ta bort själva displayen...
Varför jag vill ta med batteriet är för att det är stor stöldrisk där båten ligger. Är det någon risk att någon tar kringutrustningen (givare mm) till lodet om man tar med displayen hem?
tack på förhand
. Det jobbiga verkar bara vara hur man ska fästa givaren. Är givarna stora ??Kan man fästa något slags rör som man kan sticka ner givaren i när man ska ut med båten och sedan bara dra upp den??? Gillar inte metoden att släpa med en bräda som givaren är monterad på och sedan fästa den med en tving. Känns som det kommer bli för krångligt då jag även tar med min lätta motor hem. Vill ha någon smart konstruktion som inte ödslar allt för mycket tid som gör att jag lämnar lodet hemma till sist 
Kommentera