En 5500 hade nog passat dej.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
201B eller c4
Collapse
X
-
Precis som Wreckbender skriver. Kanske en 5500 eller kanske en 5501 om du vill veva på "fel" sida (haha)Ursprungligen postat av Rasmus90 Visa inläggEn Rocket kanse skulle vara nåt. villken storlek skall man satsa på då?
De flesta 55or är ju bra - har en gammal go C3a som aldrig strejkar. Lättmekad o härlig
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Men lilla du! Innan du hoppar på någon så vore väl det ganska bra ifall du kunde lära dig att föra dig i skrift, det blir ju inte särskilt trovärdigt ifall ditt tangentbord saknar de flesta bokstäver. Du är välkommen att ifrågasätta mig när du lärt dig ett och annat.Ursprungligen postat av Linkan81o d ska ju du snacka om ju e d nån som e en pellejöns så e d väl du
Väl mött.Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Jag håller med till fullo. Det är otroligt jobbigt att försöka dekryptera inlägg skrivna av personer som inte ens kan/orkar skriva hela ord eller använda stor bokstav och punkt.Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggMen lilla du! Innan du hoppar på någon så vore väl det ganska bra ifall du kunde lära dig att föra dig i skrift, det blir ju inte särskilt trovärdigt ifall ditt tangentbord saknar de flesta bokstäver. Du är välkommen att ifrågasätta mig när du lärt dig ett och annat.
Väl mött.
För att återknyta till det ursprungliga ämnet; jag hade satsat på en 5500 ProShop -07 eller en JB -07, och sedan piffa upp den med lite skön magnetbroms.
Kommentera
-
Så varför inte köpa en C5 mag med en gång?Ursprungligen postat av ob Visa inläggJag håller med till fullo. Det är otroligt jobbigt att försöka dekryptera inlägg skrivna av personer som inte ens kan/orkar skriva hela ord eller använda stor bokstav och punkt.
För att återknyta till det ursprungliga ämnet; jag hade satsat på en 5500 ProShop -07 eller en JB -07, och sedan piffa upp den med lite skön magnetbroms.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggSå varför inte köpa en C5 mag med en gång?
För att den är ful.
Jag har hellre en rulle utan synliga plastreglage för magnetbromsen.
Principen för en "mag-konvertering" finns i länken nedan. ELFA säljer magneter, sedan är det bara snickra lite, så har man en perfekt fungerande magnetbroms för nästan inga penger. nackdelen är att den inte går att justera utifrån, men det tycker jag inte heller behövs när den väl är injusterad.
Kommentera
-
Jag skulle nog ta C4:an om du ska gå på tyngre beten.
Äger en Calcutta B (dock 50 storlek) och har en 200GTB (borrad/lättad version, finns ej i Sverige) på väg hem från USA. Känns som Calcuttorna passar lite bättre till finlir.
Känslan, utan att va någon rullmekaniker, är att C4:an är en betydligt robustare rulle o Calcuttan är en finlirarrulle.
Lite mer kuggkänsla o taskigare känsla i bromsen på C4:an, men det bör väl UT kunna fixa
Enligt det man hört så håller C4:an väldigt bra till JB.
Kommentera
-
Jag har haft två C4:or och jag har lyckats jerka sönder båda två (Trots att jag underhåller mina rullar regelbundet efter varje jerkpass). Jag tycker inte att C4:an håller dom krav som en jerkbait rulle ska. Kastbromsen är dålig, rent av sagt mycket dålig. Dom enda rullarna som jag använder mig av till jerkbait är 5601JB, Calcutta 201B, 401TE, CaboPT 401.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Rune45600C4 med ny vev1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-08-21, 06:02 -
-
Svar till Vad är detta för märke och modell?av byggarnTyckte väl jag kände igen den... Men hittade en lös bara så mysteriet kvarstår vad den heter...1 Foto
-
2026-08-15, 15:26 -
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
2026-07-02, 20:28 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 568 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av lsjonsson
2025-12-21, 13:53
|
||
|
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
|
3 592 svar
266 624 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av Thorns
2026-09-12, 20:55
|
||
|
Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
|
32 svar
4 069 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
|
97 svar
11 947 visningar
5 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-14, 14:05
|
||
|
Startad av senzitivity, 2022-12-28, 20:41
|
110 svar
17 311 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av Robalm
2025-10-07, 01:13
|
Man vill väl helst ha de gamla krulliga gavlarna? Snacka on trams egentligen, men sådana är vi
Kommentera