499 kostde den.. 899 e för mycket... Pinsamt o ha en sån ju
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mjuk Avkrokningsmatta
Collapse
X
-
Man vet aldrig vad som kan hända innan man landat fisken!
Vid fiske efter stora individer ska avkrokningsmatta alltid vara med.....tycker jag.Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Vet inte om detta är påhitt eller sanning, men jag har hört att någon har utnyttjat en sådan där uppblåsbar gummibåt som avkrokningsplats, båten är sedan fylld med ett antal centimeter vatten. Låter ju väldigt skonsamt om än utrymmeskrävande.
Kan ju användas till annat också, så som att få ut beten när det gäller precision på stora avstånd, eller till bad då fisken inte behagar att nappa.
Kostar väl inte så fasligt mycket heller.sigpic
Kommentera
-
Man kan ju använda en sån där blå-röd badmadrass som man blåser upp. Tål både vatten och vassa krokar. Måste dock blötas rejält.Gädda, karp och sutare... all the way!
Kommentera
-
Hur tjocka är de man köper?Originally posted by Peter Larsson
Ska man tillverka en för större fisk skall man absolut inte använda liggunderlag modell tunt, snarare modell supertjockt. Annars kan fisken ta stryk av ligga på det. Sedan gäller det ju att klä in underlaget med ett material som sparar fiskens slemhinna och dessutom är lätt att skölja av.
hehe, kul att du säger det. Jag använde en gummibåt som mörtförvarare för många herrans år sen inför mete. Men den fick aldrig följa med till själva metesplatsen vilket ju hade varit det ideala att förvara nyfångad fisk i. Kanske nåt att testa.Originally posted by Sturgeon
Vet inte om detta är påhitt eller sanning, men jag har hört att någon har utnyttjat en sådan där uppblåsbar gummibåt som avkrokningsplats, båten är sedan fylld med ett antal centimeter vatten. Låter ju väldigt skonsamt om än utrymmeskrävande.
Kan ju användas till annat också, så som att få ut beten när det gäller precision på stora avstånd, eller till bad då fisken inte behagar att nappa.
Kostar väl inte så fasligt mycket heller.
//KBJ@
Kommentera
-
Har alltid undrat om just gräs är OK att lägga fisken på, någon som vet...."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Jan O: Jag tvivlar på det. Är fiskarna stora och feta (karp), så kan det räcka med ett hopp för att de ska kunna krossa något vitalt organ. Gräs är mjukt men marken under är hård!Gädda, karp och sutare... all the way!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-