Moderator hjälp??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Moderator hjälp???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur får man tag på såna typer?
    Lämnar tradera ut uppgifter eller kan man få reda på nåns adress med IP-nummer eller hur gör man?
    Ola

Kommentera

när jag betala fick jag ju hans kontonummer eller nåns kontonummer. därifrån kan man ju hitta killen tror ja ,bara en gissning men skulle tro att det är så.

Kommentera

För att registrera dig på Tradera krävs ingenting. Du behöver inte uppge någonting som är sant förutom då kontonummer till de som vinner dina auktioner. Detta är alltså den enda informationen polisen har att gå på i sådana här lägen.

Vill du alltså bara jävlas och få folk att sätta in pengar på random kontonummer så går det bra. Risken att du åker fast är väldigt liten. Vill du att folk ska sätta in pengar på ditt eget kontonummer så är du bara dum och/eller planerar att fly landet. Man kan ju även be folk att sätta in pengar på andra mer ljusskygga sätt.

Tradera/Ebayhistorien är full av sådana här människor och inte kommer det bli bättre. Jag är glad att jag själv inte åkt dit än (ta i trä).
        Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

banken är nog högst ovillig att lämna ut uppgifter om vem som äger kontot , däremot är de nog skyldiga att uppge kontoinnehavare vid polisutredning.

Frågan är om annan kontaktinfo el liknande stod i hans profiluppgifter på Tradera och är korrekt.
          I annat fall får man jobba vidare via kontonumret dit man betalt om man nu hunnit så långt.

andreas9; i bästa fall har personen i fråga uppgett sitt eget personnummer ist för att planka registreringen via nån annan... ;O)
          Senast ändrad av Stubben; 2008-01-31, 16:54.

Kommentera

Jag vet inte om Tradera kollar upp så att man använt ett rimligt personnummer och kollar det mot folkbokföringen så att adressen stämmer, gissar att man inte gör det.

Angående banksekretessen så finns det nog nån gräns där för vilket brott som måste begåtts. Antagligen finns det en gräns för hur mycket pengar som måste förskingrats innan man lämnar ut uppgifterna. "Smarta" bedragare snor ju bara för strax under den gränsen vid ett tillfälle.
            Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Bergman kan väl kolla upp hans ip här på sidan? Sedan borde det inte vara så svårt ett få fram vem skojaren är...
              mer minor i trålarna

Kommentera

Så länge det inte är ett personkonto hos Nordea, så är det svårt att spåra vem
                det är utan polisanmälan.
                Generellt så skall man undvika att handla dyrare saker av folk med inget, få eller
                negativt omdöme både på Ebay och Tradera.
                Dom som är bedragare har sällan tålamodet att bygga upp en identitet där med många positiva omdömen och inga negativa, innan dom börjar med bedrägerier.
                Blocket skall man undvika som pesten tycker jag...
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 548 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57