Nu är äntligen allt med semestern fixat så den 1 juli bär de av till nordnorge för 2 veckors flugfiske efter lax
så nu gäller de bara att fixa all utrustning, vi är 2 st som far och vi kommer att tälta dom 2 veckorna som vi är där uppe.
Någon som har bra erfarenheter av något 2-manna tält som ni kan rekomendera? var in på en friluftsbutik här i stan och kollade på tält och försäljaren berätta en hel del om tält, men de handlade i princip bara om Hilleberg tält från 6000kr och uppåt, vilket helt klart verkar vara riktigt bra grejer, men jag kommer tälta MAX 5-10 gånger i sommar så ett sådant tält känns lite overkill, även om de förmodligen har bättre livslängd.
så jag har lagt budgeten på 3000 kr, tycker att jag borde få tag i ett helt okej tält för dom pengarna, ända kraven igentligen är att de inte regnar in eller väger allt för mycket! men ja vet att billiga tält ofta är lite tyngre, men bara de inte är galet tungt så är de inga problem
så, frågan lyder, va ska ja köpa för tält?
så nu gäller de bara att fixa all utrustning, vi är 2 st som far och vi kommer att tälta dom 2 veckorna som vi är där uppe.Någon som har bra erfarenheter av något 2-manna tält som ni kan rekomendera? var in på en friluftsbutik här i stan och kollade på tält och försäljaren berätta en hel del om tält, men de handlade i princip bara om Hilleberg tält från 6000kr och uppåt, vilket helt klart verkar vara riktigt bra grejer, men jag kommer tälta MAX 5-10 gånger i sommar så ett sådant tält känns lite overkill, även om de förmodligen har bättre livslängd.
så jag har lagt budgeten på 3000 kr, tycker att jag borde få tag i ett helt okej tält för dom pengarna, ända kraven igentligen är att de inte regnar in eller väger allt för mycket! men ja vet att billiga tält ofta är lite tyngre, men bara de inte är galet tungt så är de inga problem

så, frågan lyder, va ska ja köpa för tält?
Kommentera