D r ö m m a r ! ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

D r ö m m a r ! !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det var tydligen ett "hett" ämne det här med drömmar, och visst mycket av tjusningen i fisket ligger säkert i drömmarna.
    Drömmar om nytt PB, nya arter som skall fiskas, kanske en elmotor för "glindring" med båten istället för en hoppandes och stampades Mercury 7,5hk som har 30år på nacken, ja listan kan nog egentligen göras hur lång som helst - men så skall de vara!
    För min egen del så har jag nöjt mig med fisket i närheten där jag bott i 25år, men i somras började jag inse att det är ganska enkelt att flytta sig lite och prova andra vatten samt nya fisketyper, därav bottenmete som jag halkade in på ett bananskal. Tidigare trodde jag mig vara ganska fisketokig, under grundskolan var man ju ute varenda dag på sommarlovet. Men känslan som kom i somras är det starkaste någonsin, det har blivit som en "drog" med fisket. Och jag kastar mig gärna över den vareviga dag.
    Min sambo har även hon ett intresse om ej lika brinnande som mig så blir det ett stort antal fiskepass där också.
    För att stilla min hunger kommer jag att gå med i en fiskeklubb till våren, premiär!

Ja si de där drömmarna går nog inte att få bort, men visst jag skickade in till Aftonbladets - "Återbäringen" - 3st Shimano Baitrunners för att jag skall kunna sova gott.

Kanske dax att damma av angeldonen i vinter, och ta med sig lite varm nypn-/blåbärssoppa samt en liten kask

Kommentera

förstår ditt problem tänker på fiske varje dag sak man fiska där ska jag kanske prova det draget där. Nästan så man blir deprimerad på vinter vinterfiskar inte så mkt men ska satsa lite mer på den fronten. brukar läsa fakta på internet putsa till grejorna. Jag har en hel pärm med fakta sen läser jag om alla fiske tidningar o gör egna anteckningar om fiskarterna och letar på nätet förstås. För ett år sedan var jag amator menefter förra vinterns läsning och detta årets fiske ahr man blivit som ett proffs det är bra att ha sån fakta tillänglig så lycka till i vinter !

Kommentera

För att skingra alla drömmar men samtidigt dra fördel av dem håller jag på med ett bokprojekt.
        Arbetsnamnet är så här långt Drömöringen. Det är en samling skrönor, vilka hålls ihop av diverse resonemang runt etik, taktik, miljöexploatering samt bevarande och återställande av känsliga biotoper. Men mest handlar den i botten om drömmar. Vad kan hända oss om den stora livsdrömmen förverkligas för tidigt, vad händer om förutsättningarna för den förstörs?
        I princip är manuskriptet klart. Håller på och tightar upp texten lite för närvarande. Hoppas vara klar att lämna in manuskriptet till bokförlag i januari.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Håller tummarna för din publicering.
          Vi får väl specialrabatt vi här på fiskesnack?

Lycka till

Kommentera

Tvingas jag ge ut den på eget förlag kan jag ju sätta priset efter behag. En bok för ett lyckat karpfiske eller en stortorsk eller en kiloröding på pimpel eller ja vad som helst som kan göra livet värt att leva några stunder till...

Men helst vill jag ju få ut den på ett förlag med egna marknadsföringsmöjligheter.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
            14 svar
            2 049 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist