Arjon splitcane - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arjon splitcane

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Arjon splitcane

    tjena hittade en gammal påk hemma, då jag flugar blev jag lite nyfiken på om det skulle gå att bygga om till ett finlirspö " myggcane" kanske 6 fot den är 9 . men hursomhelst undrar jag vad det kan vara för klass och ålder????
    ARJON SPLITKANE BAMBU -SILVERBOW 1 26-9
    Tyvärr är det all info.

  • #2
    Ursprungligen postat av noseman Visa inlägg
    tjena hittade en gammal påk hemma, då jag flugar blev jag lite nyfiken på om det skulle gå att bygga om till ett finlirspö " myggcane" kanske 6 fot den är 9 . men hursomhelst undrar jag vad det kan vara för klass och ålder????
    ARJON SPLITKANE BAMBU -SILVERBOW 1 26-9
    Tyvärr är det all info.
    Det spöt är knappast någe "finlir-spö". Silver Bow var (är) ett 3 delat 9 fot klass 7-spö och förblir i klass 7 oavsett om du kapar från butten. Kanske den är värd någe om det är i fint skick (från 50-talet?) ?

    Under Wille Utters action 1987 gick dem för 4-600SEK vilket blir ca 1000-1500 i dag. men det kan vara mer värt om det är få i omlopp?

    Jag skulle hällre hänga det på väggen som dekoration i fiske/hobby-rummet. Eller på väggen i trapphuset, hehehe.
    Senast ändrad av Flodström; 2009-05-12, 21:08.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

    Kommentera


    • #3
      Arjon Silverbow 26 splitcane

      Hej !

      Jag guidar och sköter Arjonmuseet i Öje .

      Jag har bild på katalogen Om du skickar mig emailadressen kan jag skicka en bild
      Priset var 115:- KR vid köpet
      Jag rekomenderar att du sparar spöet.. Som du vet är Arjon nedlagt för många år sedan ,och de stiger i priset för vare år.

      GUbb Tage Bevring 070-3158625 email:bevring@delta.se










      Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
      Det spöt är knappast någe "finlir-spö". Silver Bow var (är) ett 3 delat 9 fot klass 7-spö och förblir i klass 7 oavsett om du kapar från butten. Kanske den är värd någe om det är i fint skick (från 50-talet?) ?

      Under Wille Utters action 1987 gick dem för 4-600SEK vilket blir ca 1000-1500 i dag. men det kan vara mer värt om det är få i omlopp?

      Jag skulle hällre hänga det på väggen som dekoration i fiske/hobby-rummet. Eller på väggen i trapphuset, hehehe.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
      24 svar
      2 450 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg lsjonsson  
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 572 svar
      259 756 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg Esoxfreddan  
      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
      97 svar
      11 814 visningar
      5 gillar
      Senaste inlägg JontaK
      av JontaK
       
      Startad av senzitivity, 2022-12-28, 20:41
      110 svar
      17 097 visningar
      4 gillar
      Senaste inlägg Robalm
      av Robalm
       
      Startad av Letho, 2023-10-27, 10:26
      167 svar
      17 395 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Arbetar...
      X