Owner, vad har hänt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Owner, vad har hänt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Björn "Bjoz" Nettelbladt; VMC har en otrolig mängd av olika krokar för både söt- (BZ=Bronze) och saltvattensfiske (PS=Perma Steel). Jag har tyvärr ingen VMC-katalog längre sedan Rapala/Normark köpte företaget VMC i Frankrike. Du kan kontakta Pär Lindberg, Normark Scandinavia i Malung eller Uppsala för att få info om starka VMC-krokar till allt du behöver.
    Gamakatsu tillverkar också krokar som håller.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
    Ja det får bli antingen någon VMC-krok eller gamakatsu hädan efter! Blir att rigga om favoritdragen till våren. Tackar för svaret
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Owner är vassast ur förpackning men tappar skärpan vid minsta bottenkontakt och är svåra att vässa upp.

Gillar själv både VMC och Eagle Claw
      På jakt efter 15+

Kommentera

Hur är Illex då?

Kommentera

Ursprungligen postat av JFerdinandsson Visa inlägg
          Dock lite tyngre än owner krokarna så har haft lite problem med att balansera vissa beten med Gamakatsu, men då är det bara att gå ner i storlek!
          Det kan jag inte hålla med om, vilken storlek menar du då?
          Och vilken Ownerkrok jämför du med?
          12 hours
          1,440 casts
          2 followers
          1 strike
          DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
            Nu måste jag ge ett litet tips. Istället för att böka runt med krokar och fjäderringar för hand så skaffa en sådan

En billig och till utseendet dassig fjäderringstång men som är makalöst bra! Oj så enkelt det plötsligt blev att byta krokar. Nu länkade jag till en holländsk sida där jag köpt min, men jag har sett det på svenska sidor också (kommer bara inte på vilken).
            Hej Robert N; Alla sätt är bra utom de dåliga! Byta krok, när kroken redan sitter i fjäderringen, behöver du sällan någon klumpig fjäderringstång till. En fjäderringstång med bredkonig spets bryter lätt upp öppningen på fjäderringen och fördärvar densamma. En fjäderringstång med nedfilad smalkonig spets är betydligt snällare mot fjäderringen.

Själv använder jag nästan aldrig fjäderringstång trots att jag har minst ett halvdussin olika fjäderringstänger liggande i mina fiskeboxar. Med en liten Bacho sidavbitare glipar jag ytterst litet på ändan av fjäderringen och pressar ut den gamla, slöa eller rostiga kroken genom glipan och pressar samtidigt in den nya, nålvassa kroken och vrider runt den på plats. Det här gäller krokar till wobbler, jerkbaits och vanliga skeddrag som jag kastar med. På trollingdragen för Lax och Öring har jag krokarna i plastburkar med skruvlock.

Den lilla Bacho sidavbitaren använder jag alltid när jag knipsar av linan en halvmeter och knyter en ny Palomarknut eller Uniknut före varje fisketur eller när jag kapar linan och knyter om knuten efter att ha drillat in en stor och kämpastark fisk till båten. Att använda kniv till att skära av linan med kan vara farligare för fingrarna än för linan.
            Nothing is for ever!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
            Senast ändrad av Old Firehand; 2009-11-25, 12:11.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
              Welkom, u kunt hier inloggen

Nieuwe klant Terugkerende klanten

Ik ben een nieuwe klant.

Door uw klantgegevens op te geven bij Lureparts.nl kunt u sneller winkelen en kunt u profiteren van kortingen en speciale aanbiedingen die alleen voor geregistreerde klanten gelden.

Enda ordet jag förstog här var klanten!. Kanske är jag som är klanten iomed att jag inte såg nån tång
              Översättning:
              "Ny kund. Återkommande kund.

Jag är en ny kund.

Genom att registrera dig på Lureparts.nl kan du handla snabbare
              och ta del av rabbater och specialerbjudanden som bara erbjuds
              registrerade kunder."

Verkar som du hamnade på inloggningssidan va? ;-)
              Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

har aldrig varit med om att en owner gått av men tycker de är de känsligaste krok som finns på marknaden.Krävs inte mycket för att de ska bli slöa.Jag upplever det som att gamakatsu tål bra mycket mer stryk än vad owner gör och troligen för att de inte är så härdade.Finns inga krokar som klarar av sten men har fastnat med gamakatsu i grenar och bråte och de ändå har behållt skärpan och dessutom väger de mindre än andra krok jag provat så använder alltid dem till beten som jag vill ha svävande.På riktigt stora och tjocka beten så har jag ju däremot gillat owner i strl 3/0 Krokat bättre med dem då.Jag är ju inne på att börja använda mig en del av gamla hederliga krok med så man kan vässa till dem och då kostar det ju inte så mycket heller att byta krokar men gamakatsu kommer jag alltid ha i lådorna

Kommentera

ja slutade owner lika snabbt som ja började, det bli snabbt slöa, väger massor och har konstiga storlekar
                  till vissa beten som jag vill ha en stor krok e 3/0 owner bra, tex BB shallow med dubbla ringar o 3/0or och titantafs blir svävande.
                  kör gamakatsu, den e dyrast o bäst

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  24 svar
                  2 516 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson