Owner, vad har hänt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Owner, vad har hänt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Owner, vad har hänt?

Nån mer som upplevt att de tidigare så bra Owner 3-krokarna har blivit sämre?

Nya krokar som går av, rätar sig vid minsta kontakt med botten, sten och tångruskor... Inte går det att räta dom heller för då går dom av!

Har börjat gå över till VMC mer och mer, tyvärr väger dom mer i motsvarande storlek men dom verkar hålla bättre och är lätta att hålla vassa.

Eagle Claw gillar jag inte alls, dessa verkar vara tillverkade av Opels restlager från 70-80talet.

Hur funkar Gamakatsu?

Nån som har tips om bra krokar att ersätta min tidigare favorit Owner?

Mvh.

Owner har väl alltid gått av? Jag har ett gäng (oanvända) du kan få köpa om du vill...

Bästa kroken enligt mig är Gamakatsu Treble 13.
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägg
      Owner har väl alltid gått av? Jag har ett gäng (oanvända) du kan få köpa om du vill...

Bästa kroken enligt mig är Gamakatsu Treble 13.
      Jag har aldrig varit med om att dom går av förut.

Hur är vikten på Gamakatsu krokarna? Kort lr långt skaft?

Kommentera

Gamakatsu är längre i skaftet än owner!

Gamakatsu är vassare det finns inte en krok som krokar bättre än en ny fräsh Gamakatsu krok värt varenda öre att hålla dom uppdaterade på dragen. Har bytt till denna krok på samtliga mina drag. Nackdelen att den är "vassare" medför dock att den blir fortare slö.. Så man får hålla koll på korkarna.. men fördelarna väger över nackdelarna.

Gamakatsu kroken går heller inte av om du ska bjöa tillbaka en krok som blivt utbjöd. Detta medför dock att kroken inte är lika stark som owner men det är ju inte så konsigt owner gå ju av om dom rätas ut.
        mcdz.net - Fishing
        www.mcdz.net

Kommentera

Hmmm...hur stora fiskar får ni som rättar ut kroken??? Nu blir jag avundsjuk

Kommentera

Jag har bara haft dåliga erfarenheter av Owner, aldrig missat någon fin fisk pga av det. Men som sagt, går av om man försöker böja tillbaka dem, och det de kallar hulling på owner krokarna ger ju upp efter ett halvnapp.

Kommentera

Kan bara hålla med tidigare talare angående owners krokar, svåra att vässa och dom går av väldigt lätt.
              Jag kör med VMC och är jättenöjd, billiga krokar som är lätta att vässa. Dom går inte heller av när man "justerar" dom med tång.

Kommentera

Fick förklaringen att Owners krokar har för dåligt material för att dom skall kunna vässas!?!
                Det fick mig att omedelbart byta till Gamakatsu, det är inte bara en vassare krok, den kan också vässas tillbaka till ursprungligt skick.

Kostar några kronor mer men räcker betydligt längre.
                Dock lite tyngre än owner krokarna så har haft lite problem med att balansera vissa beten med Gamakatsu, men då är det bara att gå ner i storlek!

Kommentera

Owner SKA gå av. Anledningen är att de är så hårt härdade att materialet inte kan rätas utan istället går av.

Sen kan man ju tycka om det, eller hata det Men det är iallaf inte konstigt att de går av om man påfrestar tillräckligt utan det är precis i sin ordning.

Kommentera

Råder det fullständig samstämmighet om att gamakatzu t 13 är vassare än owner? Isf. måste jag säga att jag inte håller med... När det gäller storlek 4 och 6, vilka jag använder till gäddmete, tycker jag owner helt klart är vassare! Att de böjs lätt håller jag dock med om. Gamakatsu kanske är bättre där...
                    www.ichtys.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 352 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson