tänk om vi på fiskesnack gick ihop en gång i månaden eller en gång i kvartalet och gjorde en beställningslista på det vi vill köpa. sedan mailar vi den listan till ett gäng fiskehandlare och ser vem som ger oss bäst pris. då det skulle röra sig om många tusentals kronor så kan jag tänka mig att det skulle kunna generera en ganska trevlig rabatt. nu är ju denna tanke behäftad med en del problem, tex:
hur delar man upp rabatten mellan oss som beställer?
vart ska grejerna skickas?
vem administrerar mailet till handlarna?
hur betalar man?
jag är bra på idéer, inte administration och förvaltning.
osv osv, så denna tanke kanske är lite knäpp. idéen fick jag från en snubbe i USA som skulle köpa en volvo. han gjorde en liten undersökning bland vänner, vänners vänner osv och lyckades samla ihop 30 pers (tror jag) som alla var i köptagen av en volvo. gissa om dom fick en fetrabatt när han gick in hos en volvohandlare och sa
-hej, jag skulle vilja köpa 30 volvobilar, vad kan jag få för pris?
fundera på detta och kom gärna med en lösning, om det finns någon.
hur delar man upp rabatten mellan oss som beställer?
vart ska grejerna skickas?
vem administrerar mailet till handlarna?
hur betalar man?
jag är bra på idéer, inte administration och förvaltning.
osv osv, så denna tanke kanske är lite knäpp. idéen fick jag från en snubbe i USA som skulle köpa en volvo. han gjorde en liten undersökning bland vänner, vänners vänner osv och lyckades samla ihop 30 pers (tror jag) som alla var i köptagen av en volvo. gissa om dom fick en fetrabatt när han gick in hos en volvohandlare och sa
-hej, jag skulle vilja köpa 30 volvobilar, vad kan jag få för pris?
fundera på detta och kom gärna med en lösning, om det finns någon.
Kommentera