Kass kvalitet på Zalt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kass kvalitet på Zalt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kass kvalitet på Zalt

Har tidigare haft problem med ett antal Zalt av nyare modell som spruckit och tagit in vatten och tappat färg o.s.v. Här om dagen när jag var ute och fiskade i en isfri vik så satte jag på en Zalt och i utkastet fick jag en så kallad PO, och när betet då stannade tvärt i luften hände följande.

Tycker det är riktigt kasst, ett bete ska inte gå av för den lilla belastningen, och när jag pratade med Zalt sade de att jag inte skulle få ett nytt om jag inte har kvitto...

Har ni också haft problem med de nyare Zaltarna? Skriv här, det måste uppmärksammas så att de gör någonting åt saken... Det är trots allt ett bra bete och de gamla Zaltar som jag har är riktiga kvalitetsbeten - till skillnad från de nyare.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Jag har haft en del problem med zalt, färg som börjar släppa utan att ens ha fått en enda fisk på betet, beten som tar in vatten efter en stunds fiske och beten som spruckit och gått av. Så jag kunde inte hålla med mer om att kvalitén är skit MEN det är ändå ett förbannat bra bete tycker jag. Dock så gör den bristande kvalitén att betena inte alls längre är värda vad dom kostar. Måste också påpeka att en PO är långt ifrån någon liten belastning som du säger. Har inga exakta siffror på inbromsningstiden (som varierar mycket från gång till gång) men jag gissar att retardationen är extremt stor, så även det brutalaste mothugget eller bottennappet kommer nog inte upp i samma krafter.
    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Problemet med Zalt är att dom är ojämna en del simmar inte alls å en del går hur fint som helst .
      Lacken har blivit mycket bättre å är väll inte sämre än ex Buster Jerk .Självklart finns det måndags ex . Men det är bara att reklamera å du behöver inget Kvitto . Jag reklamerade Zaltbag för polarns räkning .
      Zalt skicka hem en ny väska behövde inte ens gå via en återförsäljare kvitto hade vi inte heller kvar .
      Jag har fiskat en del med Zam Z tail å lacken sitter bra på mina ex . Bra mycket bättre än Ex Hell tail . Däremot hakar betet upp sig i utkastet å det är riktigt dåligt .
      Men det fångar fisk allafall.

/Fredrik

Kommentera

Synd att Sverker Olofsson har slutat på Plus, annars hade det varit något för honom att slänga i den berömda soptunnan.

Men jag tycker du ska mejla till Zalt och bifoga bilden, och fråga på bästa Sverker Olofsson-manér: "Ska det vara så här?", för det där ger ju inte direkt företaget någon vidare positiv reklam om man säger så.
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
          Synd att Sverker Olofsson har slutat på Plus, annars hade det varit något för honom att slänga i den berömda soptunnan.

Men jag tycker du ska mejla till Zalt och bifoga bilden, och fråga på bästa Sverker Olofsson-manér: "Ska det vara så här?", för det där ger ju inte direkt företaget någon vidare positiv reklam om man säger så.
          Precis det jag gjorde men när de inte ville hjälpa mig så blev det såhär istället.

Kommentera

Vad säger butiken där du handlar ??Om dom också är griniga så handlar man inte där . En av mina kompisar hade Zam 16 som gick som en kasse skriskor . Han fick en ny på sportfiskeboden var inga problem .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
              Vad säger butiken där du handlar ??Om dom också är griniga så handlar man inte där . En av mina kompisar hade Zam 16 som gick som en kasse skriskor . Han fick en ny på sportfiskeboden var inga problem .

/Fredrik
              Har inte snackat med dem i det här fallet - sist jag reklamerade en Zalt där (sjönk med huvudet först fort som en sten) så hjälpte de mig inte för att jag inte hade kvitto.

Kommentera

Pontus: Zalts problem är en lång historia. Jag kan dra historien i båten när vi fiskar i vår, ganska kul story... Men som vanligt går låga produktionskostander före kvalitet. Det är synd.
                Se bara på Zam, en mycket fångstgivande wobbler, men med värdelös kvalitet.
                Kvitto brukar inte behövas, det var dåligt... Skicka den till Zalt i ett kuvert.
                Det kommer inte att ändra.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                  Problemet med Zalt är att dom är ojämna en del simmar inte alls å en del går hur fint som helst .
                  Lacken har blivit mycket bättre å är väll inte sämre än ex Buster Jerk .
                  Dumt att jämföra färg med ett annat bete som också sunkat ner sig rejält de sista åren. Både Zalt och Buster har gått igenom samma sak, låga produktionskostnader har ansetts viktigare än kvalitet.

De första årens Buster-beten, alltså kring 2004, sitter lacken som gjuten. Jag hade tagit 150-200 pikes på ett bete och det var sådär härligt tuggat där gäddans tänder bara gjort mindre märken i lacken, sen köper man ett nytt och några slipsar river bort stora flagor av lacken. Suck....

Men färgen är ju av underordnad betydelse, det viktigaste är ju att betena skall hålla ihop. ALLA vobbler kan gå av om man råkar kasta dem i en sten eller knäcka de vid ett bottennapp etc. Men de kan ju iaf sätta in en genomgående tråd i eländet så att ev fisk sitter kvar på kroken, nått skall man väl kunna begära för 150 spänn.

Saker som dessa är ju starka anledningar till att istället hosta upp 3-400:- för ett Custombete och få något som håller.
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Instämmer med kvalitén, Jag har några rackare som har kass gång och tar in vatten...

Tycker dock att 14cm verkar hålla bättre än 19cm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 359 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13