Fiska med små barn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska med små barn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska med små barn

Hej

Drömmen är vä ändå att få grabben fiskeintresserad så man får en fiskekompis i framtiden.

Grabben är nu snart 2 år så nästa sommar när han är runt 3 köper vi en flytväst å börjar fiska.

Men då är frågan hur man ska sätta igång, ska man börja med mete eller ett kastspö?

Såg att det finns mumin fiskeset från Normark, kan det vara nått?

Dela gärna med er hur ni gjorde med era ungar å vilket resultat det gav.

/Danny

Testa att börja med mete. Du kan ju också köpa ett mumin fiskeset , funkar det inte kan grabben testa fisksetet nästa sommar.

Kommentera

är han bara 3?.... jag skulle nog vänta tills han var 5 om du tänker köpa ett kastspö till honom.... meta kan han dock börja med.... börja med nåt lätt som rycka strömming tex

Kommentera

Börja med att meta typ mört/abborre osv....och mycket viktigt : pracka inte på ungen fiske...då kan du få fiska ensam i framtiden oxå.

Kommentera

Jag har suttit på bryggan med min son, 16 mån, och metat abborre och mört. Han blir skogstokig när vi får nappoch får han inte hålla i spöt blir han arg. Hehehe
          För att fånga intresset tror jag det är viktigt att man får många napp. Inte så noga vad det är, bara att det nappar ofta.
          Min brorsas grabb, 4 år, fick ett abumaticset i födelsedagspresent och fick hänga med brorsan och mig en dag.
          Det tog ca 10 min så kunde han kasta 10-15m helt själv. Han var med i båten i 7 timmar utan problem. Lite korsade linor och så var det ju, men allt som allt så gick det över förväntan...
          There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

FISKA MED SMÅ BARN!!!!??? jag brukar använda fluga eller drag! för guds skull ta mask istället!!!

Kommentera

Min grabb är 7 år snart och har fått ett ganska bra intresse för fiske, jag började ta me han på lite mört och löj fiske med toppknutet, för det värsta som kan hända är ju att man inte skulle få nån fisk, men småfisk är ju nästan ett säkert kort,
              Ska du köpa kastspö å rulle så rekomenderar jag dej att köpa lite bätre saker ,inte typ som du själv använder men lite bättre än allt skräp som finns att köpa, allt måste ju funka perfekt om barn ska tycka det är kul att fiska, vi har även fiskat nu från båt ett par år å grabbens min när det hugger en gädda på 1 kg är ju så att man blir knäsvag hehe. Nu e ju grabben snart 7 år som sagt och redan som igår så blev han lite sur över att vi inte kunde åka och fiska för att det spöregnade,,, de känns lite som att man har lyckats få sig en fiske polare i framtiden som vill släpa med sig sin gammla farsa på grymma fiskeäventyr.
              Så de bästa du kan göra e att ta me han på dina allra bästa ställen och på rätt tid när fisket är som bäst och med bra grejor att fiska med.

Lycka till.

Kommentera

Jag tycker att du skall bygga på underifrån med allt det "goda" som finns med när man fiskar. Bullar och mysigt, allteftersom åren går så vill de också fiska. Min yngsta nu är 5år och är lika tokig som mellersta sonen och jag själv. Den Äldste ...han insåg med åren att bullarna kan man äta hemma ,-).
                The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
                Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
                Klickbara länkar följer nedan
                Nattplockad mask
                Gädda äter Sissy
                Abborre vs mask
                Abborre vs mört
                Måånga gäddor samlade vid betet
                Gädda äter gädda
                Spännande fiskemetod efter gädda
                FS SPARADE TRÅD
                Laxhugg!

Kommentera

När jag var ett år så tog min pappa med mej på fiske!! Det var toppknutet efter abbore, det gick bra vi fick en massa fisk!! Efter det så var jag biten för resten av livet!! Dagen efter så var det spinnfiske efter gädda med inkappslad rulle som var min morfars säkert från 60-talet. Pappa tyckte att jag skulle lära mej att fiska på riktigt!! Jag fick tre gäddor och lite trassel den dagen och den största var på 4-5 kg enligt min pappa!!! Sen var det gädda för hella slanten!! Min pappa har gjort tvärrtom, har nästan slutat hellt!! Mitt tips är att gå rakt på sak!!!

Kommentera

Busterjerk: hur i helvete kunde du få tre gäddor på spinn som ett-åring??? Jag kunde fan knappt gå då!!!!
                    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 419 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson