Nya gäddprylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya gäddprylar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
    Ska du inte spendera så mycket så finns det ingen bättre rulle än JB...
    Det finns ingen bättre till jerk, även om man har pengar att spendera.

Kommentera

Det man börjar med först tröttnar man på först.

Ang spön skulle du köpa en bil som är tillverkad i Kina?? förmodligen inte utan en bil från Japan /tyskland istället för att dom är bättre .
      Samma sak med spön nu säger jag inte att japaner gör bra spön för det har jag ingen aning om .

Men välj ett lite dyrare märke så slipper du köpa om utrustningen för att du tröttnar på det där tunga klumpiga billigare spöna . Dom blir inte billiga eftersom man köper om grejerna .

Jerk eller spinn är en smaksak men med ett längre spön ¨kan du kasta flera olika beten .
      Det går utmärkt att vev jerka hem en buster jerk eller Pig,men att kasta i väg en bulldawg eller Zalt med ett 6 fots jerkspö är ingen höjdare .

Jerkfiske har en annan nackdel att vill du ta dom där stora gäddorna som står utanför lekviken /nedanför branten på grynnan på 5-7 meter så går jerkbetena för högt i vattnet å trög fisk stiger inte å tar betena .

Då passar en sjunkande wobbler eller ett tail betet mycket bättre .
      jerkfiske är kul men man måste inse att metoden har sina begränsningar .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
        Det finns ingen bättre till jerk, även om man har pengar att spendera.
        Det beror på vem du frågar, jag har själv en Revo Toro och tycker den är mycket bättre än JB...

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
          Det beror på vem du frågar, jag har själv en Revo Toro och tycker den är mycket bättre än JB...
          Jag frågar inte någon...

Kommentera

Till jerk så är JB'n det bästa för dom pengarna definitivt, vill du köra låg profil så ja då är väl Revo toron ganska vass men den kostar lite mer och dom fasar ut dom modellerna nu så vet ej vilka som finns kvar.

Så klarar du dom runda rullarna och vevar vänster köp en JB.

Spö så väljer du själv, BFT bandit är riktig fin dock kostar den där efter. billigare är ju t.ex. strike pro pike range MKII.

LF Ripper som finns på lundgrens är bra enligt många. dock så kommer jag ej ihåg priset på det.

Billiga spön som savage gear ska du helst hoppa över, lika med kinetics grejer.

Edit: Det OF säger om att spöt ska vara lika långt som dig, ger dig ett övertag när det gäller kontroll men man får ju vara lite realistisk också, enligt den metoden skulle jag jerka med ett spö som är 5,5 ft. medans jag utan problem kan jerka med ett 7,3 ft spö bara man använder veven en del mer än annars. vilket jag även föredrar.
            Senast ändrad av Guest; 2012-01-04, 12:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg

Billiga spön som savage gear ska du helst hoppa över, lika med kinetics grejer.
              Då tycker jag du ska läsa Fiske Febers Stora test ifjol på JB spön.
              Har du verkligen den erfarenheten, åldern och allmänna visdomen att du kan stå för det uttalandet?

Nä, internetryttare finns det gått om och jag tycker man ska vara väldigt försiktig i sina uttalanden !

/ Henke

Kommentera

Inne på mitt andra SG pro jerk spö vilket är deras billigaste, efter det så kostar deras Woody spö lika mycket som Strike pro pike range vilket inte är det jag avser med mitt inlägg.

Första SG spöt gick av vid utkasted efter 3-4 månader och det andra är redan för mjukt att kasta saker över 100g även fast det är klassat 150g,

kinetic's Jerk spön är budget spön såvida du inte köper EDGE serien och den kostar skapligt mycket,

Så ja jag står för det jag skriver, tycker inte att man ska lägga pengar på Billiga SG spön eller Billiga kinetic spön.

Blev själv riktigt besviken på SG Pro jerk, då jag annars hört mycket gott om deras grejer, och om du läser noga så står det Billiga SG spön i mitt inlägg, vilket inte inkluderar Woody 6'9.

Så jag tycker att jag har rätt att säga min åsikt angående att inte köpa budget spön som kinetic ger ut då dom annars bara sattsar på sin EDGE serie och SG som jag inte tycker lever upp till den standard dom har på sina dyrare grejer.

Edit: Dock så ska du köra lätt jerk så har SG Butch Light XLNT 6'3? eller liknande som ska vara mycket bra, vet dock inte vilken prisklass den ligger på.
                Senast ändrad av Guest; 2012-01-04, 13:13.

Kommentera

Pirsklassen gör mig inte så mycket, man ska ha rejäla grejer Annars lär man tillslut ändå köpa nytt och då förlorar man mer pengar på det sättet.
                  Men nuså, mata på med lite förslag på spön som ni prövat och gillar!
                  Thanks.

Kommentera

BFT Bandit 7,3' eller 6,6' -180g respektive -160g. Tycker jag.

LF Ripper.

St.Croix.

Daiwa Luna, Versatile eller andra modeller.

Mellan dom olika skulle jag välja.

Kommentera

Tack för förslagen! Lutar mest åt BFT Bandit 7,3;an för tillfället.

Vet du nå om Strike Pro Contact 6,8an är nå bra?
                      Senast ändrad av CaptainArnold; 2012-01-04, 13:35.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 377 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13